Saksı Olmanın Faydaları - Kitap

00:08



Tür: Genç Yetişkin
Goodreads Puanı: 4.21 (883.604 oy)
Orijinal Adı: The Perks of Being a Wallflower
Yayınevi: Feniks Kitap
Çeviri: Sedef İlgiç
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 285

''Bir gençten bir diğerine kırılgan bir konu olarak aktarıldı... Kitabın hedef kitlesi onu basıldığı günden beri elinizden düşüremeyeceğiniz bir roman diye tanımladı.''
-The New York Times-

''Çavdar tarlasında çocuklar ve A Separate Peace geleneğinden gelen bir büyüme romanı... [Chbosky'nin] hayat, aşk ve dostluk hakkındaki keskin yorumlamaları sıklıkla ilham verici ve çok güzel ifade edilmiş.''
-USA Today-

"Basılır basılmaz sansasyon yaratıp kült statüsüne erişen ve pek çok okulun okuma listelerine giren bir kitap''
-The New York Times-

''Charlie (aslında hepimizin o üretim bandından çıkması gerektiği gibi ) öylesine iyi ve saf bir insan ki sıradan, yetişkin bir yazarın kaleminden çıkmış olmasına şaşırıyorsunuz. Kitap boyunca tekrar tekrar hepimizin okumaktan ve tanık olmaktan hoşlandığı saf bilgeliği sunuyor. Ve Stephen Chbosky bizi hayal kırıklığına uğratmıyor. Ergenliğin kirli bir dünya olduğu kültürümüzde umarım bu çocuğun başına hiçbir şey gelmez.''
-Los Angeles Times-

''İlgi çekici... Charlie espri anlayışı ve üstü örtülü meselelerle kötü olayları ele alışıyla hem genç , hem yetişkin okurları tatmin edecek, sempatik bir çocuk.''
-Booklist-


O anda yemin ederim sonsuzduk.



''Bazı kızlar erkekleri gerçekten değiştirebileceklerini düşünürler. Komik olan şu ki eğer onları gerçek anlamıyla değiştirebilirlerse sıkılırlar. Çünkü uğruna mücadele edecekleri hiçbir şey kalmamıştır. Kızlara sadece bunu yapmanın yeni bir yolu olduğunu düşünmeleri için zaman vermelisin, hepsi bu. Bazıları bunu hemen anlar. Bazılarıysa daha sonra. Bazıları asla. Ben bu konuda çok fazla endişelenmezdim.''




Bir arkadaşının bu kadar acı çekmesini izlemek çok zor. Özellikle ''orada olmak''tan başka hiçbir şey yapamıyorsan. Canının yanmasını engellemek istiyorum, ama yapamıyorum. Bana kendi dünyasını nerede göstermek isterse, onu orada takip ediyorum.


Keşke bizde de olsaydı dediğim versiyonu.


Eğer bu gerçekten son mektubum olacaksa, lütfen benimle ilgili işlerin iyiye gideceğine inan ve iyi değillerse bile, yakında olacaklarına. 

Ben de senin için aynısına inanacağım. 

Daima sevgiler, 
Charlie

*

Nereden geldiğimizi seçemeyiz ama nereye gidebileceğimizi seçebiliriz.


Bir zamanlar LGBT temalı kitaplar arıyordum ve fikirlerine değer verdiğim biri bu kitabı önermişti.Kitap mektuplar halinde ilerliyor.Ana karakterimizin Charlie olduğunu alıntılardan anlamışsınızdır.Kendisi hislerinde,anlattığı ilişkilerde çok samimi bir karakter.Bu da kitabı oldukça keyifli kılıyor.

Çok sık ağlamadığımı da söylemiştim.Yaşadıkları olayları kendi gözünden ,saf duygularıyla anlatması ise beni ağlattı.

Charlie dışındaki karakterler...
Yani bir yazarın her birine nasıl bu kadar farklı özellikler yüklediğini,nasıl birbirleriyle kesiştirdiklerini anlayamıyorum.Harika bir yetenek bu.

Kitabın filmi de olduğunu söyleyeyim belki izlemişsinizdir,ben de yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum.

"Charlie, hak ettiğimizi düşündüğümüz aşkı yaşarız."



Sanırım bir gün çocuklarım olursa ve eğer mutsuzlarsa onlara Çin'de insanların açlıktan öldüğünden ya da bunun gibi şeylerden hiç bahsetmeyeceğim, çünkü bu mutsuz olmalarını değiştirmeyecek. Ve başka birinin çok daha kötüsünü yaşamış olması senin başına gelenleri değiştirmiyor. İyi ve kötü.

*
Bu sessizlikte kimseye anlatmadığım bir anı düşündüm. Yürüdüğümüz zamanı. Üçümüzün. Ben ortadaydım. Nereye ya da nereden yürüyorduk, hatırlamıyorum. Mevsimi bile hatırlamıyorum. Yalnızca onların arasında yürüyüp sonunda bir yere ait hissettiğimi hatırlıyorum.












You Might Also Like

2 comments

  1. Merhabalar,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim :)
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkürler tabii ki uğrayacağım :)

      Sil

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe