Kötü Kızlar Ölmez Kitap Yorumu

06:34


Tür: Fantastik korku
Goodreads Puanı: 4.07  (20.815 oy)
Orijinal Adı: Bad Girls Don't Die
Yayınevi:Yabancı Yayınları
Çeviri: Özlem Özsoy
Basım Yılı: 2015/2009 
Sayfa Sayısı: 288

Alexis sorunlu lise yılları geçiren tipik bir öğrenci olduğunu düşünüyordu. Problemli evlilikleriyle uğraşan bir aile, oyuncak bebeklerine kafasını takmış on iki yaşında bir kız kardeş ve kendisinin anti-sosyal, anti-ponpon kız tutumu…

Kız kardeşlerin birbirine yakınlaşmasını sağlayan bir olay sonrasında Alexis, sorunlu hayatının tehlikeli sulara doğru hızla kaydığını fark etmişti. Kız kardeşi Kasey her zamankinden de tuhaf davranıyordu: Mavi gözleri bazen yeşeriyor, oldukça eski kelimeler kullanarak konuşuyor, hatta zaman zaman kendindent geçiyordu ve bu tuhaf davranışlarının farkında bile değildi. Oturdukları eski evde de garip şeyler oluyordu: kapılar kendi kendine açılıp kapanıyor, yanmayan ocakta duran su kaynıyor ve fişe dahi takılmamış havalandırma evi buz gibi yapıyordu.

Alexis tüm bunların kendi aklının bir oyunu olduğuna inanmak istiyordu ama basit yanılsamalar olarak düşündüğü bu olaylar giderek ailesi, kendisi ve öğrenci başkanıyla arasında tomurcuklanmaya başlayan ilişki için tehdit oluşturmaya başlamıştı. Alexis, Kaseyi durdurabilecek tek kişiydi ama ya, bu yeşil gözlü kız artık Kasey değilse?


"Aynı işi iki kişi yapınca komik ve kurnazca sayılırken, bir kişi tek başına yaparsa asice ve asosyalce oluyordu."

"...görünüşüme çaba harcamak için fazla tembeldim."




"Benim problemim, uyumsuz tiplere bile uygun olmamamdı. 
Hiçbir yere uymuyordum."


"Tüm sorunlarınızın ortak yanı sizsiniz."

*
"Hiçbir şey olmadı.
O ana kadar yüzde yüz emindim...
Nazarlığım kötü değildi. İyiydi.
Shara beni koruyordu.
Ama kimden?"
işte bundan adhjgafauılfşşi
Korku kitabı olarak geçmesine rağmen sadece oyuncak bebeklerden korkanlara korkunç gelebilir.Benim gibi korkak biri için bile korkutan bir kitap değildi...
Daha çok genç-yetişkin,hafif çerezlik bir kitaptı.Kısa öz,sürükleyici ve keyif veren türdendi.
Kafa yormuyor,sizi kolayca reading slumptan çıkarabilir.Ben sevdim.Sinemaya uyarlansa tutar.İkini kitapta neler olacağını gerçekten merak ediyorum.Sadece işin içine şu lise mezuniyet olayı katılmayabilirdi.Nedense kitabı basitleştirdiğini düşünüyorum.Yine de karakterleri sevdim.Olaylar karşısında ben bu kadar sakin kalamazdım sanırım.

"Kusurlarım ne mi? Liste mi yapmam gerekiyor? " Kederli bi şekilde güldü ve başını salladı. "Bu pek de adil değil. Senin kusurların ne? "
"Fark etmediysen diye söylüyorum, benim varoluşum bir kusur," dedim, çimde onun yanına uzanıp gökyüzüne bakarak." İnsanlığın yüzündeki devasa bir sivilceyim."

Lisenin acınası tarafı da buydu işte. Herkes olmadığı kişi olmak için uğraşıyordu. Daha kim olduğumuzu bile bilmiyorsak, başka biri gibi davranmayı bırakın, nasıl kendimiz gibi davranabilirdik ki?

*






4/5













You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe