Coraline

07:12

Tür: Çizgi Roman
Goodreads Puanı: 4.01 (23256 oy)
Yayınlanma Yılı: 2002
Sayfa Sayısı:192
Orijinal Adı: Coraline

Alıntılardan bazıları kitabın orijinalinde bulunuyor.Ben çizgi roman uyarlamasını İngilizce oalrak okumuştum./Some of the quotes are in the original of the book. I had read the comic book adaptation in English.

"Peri masalları gerçekten de ötedir; yalnızca bize ejderhaların var olduğunu söyledikleri için değil, bize ejderhaları yenmenin mümkün olduğunu söyledikleri için."


When Coraline steps through a door in her family's new house, she finds another house, strangely similar to her own (only better). At first, things seem marvelous. The food is better than at home, and the toy box is filled with fluttering wind-up angels and dinosaur skulls that crawl and rattle their teeth.

But there's another mother there and another father, and they want her to stay and be their little girl. They want to change her and never let her go. Coraline will have to fight with all her wit and all the tools she can find if she is to save herself and return to her ordinary life.

This beloved tale has now become a visual feast. Acclaimed artist P. Craig Russell brings Neil Gaiman's enchanting nationally bestselling children's book Coraline to new life in this gorgeously illustrated graphic novel adaptation.


"ELMA ADLI BİR KIZ VARDI.DANS ETMEYİ ÇOK SEVERDİ.DANS ETTİ,DANS ETTİ VE SONUNDA AYAKLARI SOSİSE DÖNDÜ.SON."


 Bu kitabı Zebramo’da ilgimi çektiği için ani bir kararla aldım.Daha o zamanlar Neil Gaiman okumamıştım ama şu an çok seviyorum.İnsanların (ben de dahil) neden böyle ürkütücü, "spooky" şeylerden hoşlandığını çözemiyorum.O yüzden bu eserle ilgili bir kaç akademik makale okumak istedim ve şimdi içerisinden öğrendiklerimi minik bir şekilde aktaracağım.Yazının sonundaki linkten makalelerin orijinalleriini okuyabilirsiniz.Çocuk edebiyatında, bu "korkunç" ortamlarda bulunan karakterler çocuklarda özgürlük ve bağımsız hareket etme güdülerini tetikliyor.Gözlemlerime göre çocuklar bu filmleri izlerken ve kitapları okurken güvende hissediyorlar,ancak yetişkinler ürkütücü buluyor.Ben çizgi romanını öneririm ama sizce kitabını da okumalı mıyım? 

I bought this book with a sudden decision because it captured my interest in a second-hand e-shop. I hadn't read Neil Gaiman at that time, but I love it now. I can't figure out why people (myself included) like such spooky things. So I decided to read some articles and now I will pass on a little of what I have learned. You can read the original versions of the articles at the link at the end of this article. In children's literature, characters in these "terrible" environments trigger freedom and independence in children. According to my observations, children feel safe watching these movies and reading books, but adults find it scary. I recommend the comic, but do you think I should read the book?

"Korkuyorsan ve yine de yapmaktan korktuğun şeyi yapıyorsan, işte bu cesurcadır."

-------

"Yılan dişinden daha keskindir," dedi,"bir evladın nankörlüğü.Yine de,sevgiyle,en kibirli ruh bile kırılabilir."

-------

Ben istediğim her şeyi istemiyorum. Kimse istemez. Hayır. İstediğim her şeyi, öylesine elde etsem nesi eğlenceli olurdu ki? Hiçbir anlamı olmazdı.

-------

"İsimler, isimler, isimler," dedi başka, çok uzaklarda kaybolmuş bir ses. "Nefesten sonra ilk giden isimlerdir ve yüreğin atışı. Anılarımızı isimlerimizden daha uzun süre saklarız. Bir mayıs sabahı, çemberimle sopamı taşıyan dadımın, arkasındaki sabah güneşinin, esintide sallanan lalelerin görüntülerini hala zihnimde saklıyorum. Ama dadımın adını unuttum. Lalelerin de."


"Gökyüzü hiç bu kadar gökyüzümsü,dünya hiç bu kadar dünyamsı gelmemişti."



Referanslar/References

Korku Türünün Dünya Çocuk Edebiyatındaki Yeri ve Türk Çocuk Edebiyatında Yaygın Olmamasının Nedenleri

Magical Realism in Neil Gaiman’s Coraline

Görüşmek üzere!





For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com
Reklam ve işbirlikleri için kcecem@gmail.com

You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe