Simyacı

04:35

 

Tür: Dünya Roman
Goodreads Puanı: 3.88 (2101670 oy)
Yayınlanma Yılı: 1988
Sayfa Sayısı:166
Orijinal Adı: O Alquimista
''Bir düşü gerçekleştirme olasılığı yaşamı ilginçleştiriyor.''

Simyacı, dünyaca ünlü Brezilyalı yazar Paulo Coelho'nun üçüncü romanı. 1996 yılından bu yana Türkiye'de de çok okundu, çok sevildi, çok övüldü bu kitap. Bir büyük Doğu klasiği olan Mevlânâ'nın ünlü Mesnevî'sinde yer alan bir küçük öyküden yola çıkarak yazılan bu roman, yüreğinde çocukluğunun çırpınışlarını taşıyan okurlar için bir "klasik" yapıt haline geldi.

Simyacı, İspanya'dan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago'nun masalsı yaşamının öyküsü. Ama aynı zamanda bir "nasihatnâme"; "Yazgına nasıl egemen olacaksın? Mutluluğunu nasıl kuracaksın?" gibi sorulara yanıt arayan bir yaşam ve ahlak kılavuzu. Mistik bir peri masalına benzeyen bu romanın, dünyanın dört bir yanında bunca sevilmesinin gizi, kuşkusuz bu kılavuzluk niteliğinden kaynaklanıyor.

Simyacı'yı okumak, herkes daha uykudayken şafak vakti uyanıp güneşin doğuşunu izlemeye benziyor.

Ne yazık ki bu kitapta aradığımı bulamadım.Güzel olmasına güzel ancak hayal ettiğim kadar etkilenmedim ki ben içinde arayışlar olan ve sembolizmin ağırlıkta olduğu kitapları severim. Yine sorunu kendimde arıyorum,belki yanlış bir zamanda okudum ya da anlatılmak istenenen bazı detayları kaçırdım.Umudu aşılayan bir olay örüsü var ancak o da benim ufkumu açmadı.Geleceğe karşı kötümser düşüncelerim var.Bu bakış açımın değişmesini çok istiyorum ancak beceremiyorum.Hayallerin peşinden gidilmesini anlatan Simyacı ne yazık ki hayalleri olmayan ben için pek etkili olmadı.Yine de siz okuyun. 
“Kim olursan ol, ne yaparsan yap, bütün yüreğinle gerçekten bir şey istediğin zaman, Evren’in Ruhu’nda bu istek oluşur. Bu senin yeryüzündeki özel görevindir.”’

“Ve bir şey istediğin zaman, bütün Evren arzunun gerçekleşmesi için işbirliği yapar.”
-
"Açıklamalarla vaktini harcama; insanlar sadece duymak istediklerini duyar."
-
Değişmek istemiyorum, çünkü nasıl değişeceğimi bilmiyorum. Artık tam anlamıyla kendime alışmış durumdayım.
-
İnsan, her gün birlikte olmak gereksinimi duymaksızın her zaman yeni arkadaşlar edinir. İnsan her zaman aynı insanları görürse, bunları yaşamının bir parçası saymaya başlar. İyi ama bu kişiler de bu nedenle yaşamımızı değiştirmeye kalkışırlar. Bizi görmek istedikleri gibi değilsek hoşnut olmazlar, canları sıkılır. Çünkü, efendim, herkes bizim nasıl yaşamamız gerektiğini elifi elifine bildiğine inanır.

"Ben de herkes gibiyim.
Dünya gerçeklerine oldukları gibi değil de olmalarını istediğim gibi bakıyorum."


 “En karanlık an, şafak sökmeden önceki andır”






























You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe