Harry Potter ve Felsefe Taşı

10:44

 

Tür: Fantastik
Goodreads Puanı: 4.47 (7114061 oy)
Yayınlanma Yılı: 1997
Sayfa Sayısı:353
Orijinal Adı: Harry Potter and The Philosopher's Stone
"Yaşamak bu, insanın her dilediği gerçekleşmiyordu..."

"Harry, elleri titreyerek zarfı çevirince mor balmumundan bir mühür gördü; bir arma - koca bir 'H' harfinin çevresinde bir aslan, bir kartal, bir porsuk, bir de yılan."

HARRY POTTER sıradan bir çocuk olduğunu sanırken, bir baykuşun getirdiği mektupla yaşamı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki arkadaşıyla birlikte maceradan maceraya koşar. Yaşayarak öğrendikleri sayesinde küçük yaşta becerikli bir büyücü olup çıkar.
*
Bu söylediklerim belki bir kaçınızı kızdıracak belki de ileride tükürdüğümü yalayacağım bilmiyorum ama Harry Potter serisinin neden bu kadar sevildiğini anlayamadım.İlk kitabının yorumunda bunu söylüyorum ve serinin 5.kitabındayım. 3.ve 4. kitabının Felsefe Taşı'ndan daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.Bence kitabın hiçbir kusuru yok ancak şu an için hayran olmadım.Harry içine girdiği dünyaya ne kadar şaşırdıysa ben de o kadar şaşırdım.Ailesini kaybetmiş olması çok üzücü ancak her karakterin hayatında karakterin kişiliğini oluşturan kötü bir olay oluyor. Tıpkı gerçek hayattaki gibi.Harry'nin olgunluğu da buradan geliyor bence.Okumayanlar için kesinlikle tavsiye ederim, sadece benim için şu an tüm bu seri ve dünya çok yeni.Belki alıştıkça ben de sizin gibi Harry Potter koleksiyonu yapmak isterim.

"Huzurlu yaşam dedikleri nasıl bir şey acaba?"
*
"Dilediğin kadar para, dilediğin kadar yaşam! Birçok insanın hemen isteyeceği iki şey - asıl sorun, insanların kendileri için en kötü şeyleri isteme tutkuları."
*
" Annen seni kurtarmak için öldü. Voldemort'un anlayamayacağı bir şey varsa o da sevgidir. Annenin sana olan sevgisi kadar güçlü bir sevgi ne derin izler bırakır bunu anlayamaz. Yara izine benzemez bu, gözle görülmez. Böylesine yürekten sevilmek, seven insan gitse bile, bizi sonsuza kadar korur. Tenine işlemiştir bu."
*
"Hem güzel, hem korkunç bir şeydir gerçek, çok özen ister."

"Bir şeyin adından korkarsan, kendisinden daha çok korkmaya başlarsın."







Görüşmek üzere!




If you want English translation, add a comment.

For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com

You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe