Kurucunun Kızı Kitap Yorumu

02:27


Kurucunun Kızı şu sıralar blogger ve bookstagram camiasında ünlü olan bir kitap.Açıkçası sadece yayınevinden dolayı bir kitabı satın almak bana doğru gelmiyor ama konusu itibariyle hoşuma da gitmişti.

Tür: Distopya
Goodreads Puanı: 4.23  (6.865 oy)
Orijinal Adı: The Book of Ivy
Yayınevi:Yabancı Yayınları
Çeviri: Merve Özcan
Basım Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 272


Zor seçimler yapabilecek kadar güçlü ve cesur biri olmak istiyordum. Ancak doğru olanı yapabilecek kadar da adil ve sevgi dolu olmak istiyordum.

kaynak  @akemi57

Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı. 

Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım… 

"Bir oturuşta okudum. İ-NA-NIL-MAZ-DI! O nasıl bir sondu öyle?!" - Wendy HIggIns, Tatlı Şeytan ve 
-Tatlı Tehlike romanlarının yazarı-

"Etkileyici ve ince düşünülmüş bir dünya, merak uyandırıcı bir başlangıç, cesur bir kahraman." ?
- KIrkus RevIews-

"Güçlü karakterler, karmaşık ilişkiler, politik entrikalar ve ihanet, kitabı elinizden bırakmanıza engel olacak; daha fazlası için sabırsızlanacaksınız!" 
-School LIbrary Journal-

"Kurucunun Kızı'nda bir distopyada arayacağınız her şey var: tüyler ürpertici bir olay örgüsü, heyecan verici karakterler ve her kelimesi özenle yazılmış bir hikâye."
-InsIghtful MInds RevIews-
(Tanıtım Bülteninden)

marsreads.tumblr.com

Ayakta duracak nedenlerin kalmamışsa,hayatta duracak nedenleri sorgula...

akernalofnonsense.tumblr.com

Kitap çok ince ve okuması gayet kolay.Biraz tadı damağımda kaldı diyebilirim.Konusu çok sağlam ve gayet güzel işlenebilecek bir konu ama yazar bunu çok sade bir dille anlatmış.Anlatımı biraz daha süsleyebilirdi diye düşünüyorum.Kitaba kötü diyemem.Okurken gayet zevk aldım.Bishop ise ''Gerçekten böyle erkekler var mı?'' dedirtti ama maalesef kurgusal bir karakter.....

Kitapta Ivy'nin ailesi yüzünden sinir krizi geçiriyordum.
Okumadıysanız,okuyun anlarsınız.

pragmatique.tumblr.com

Sevgimin nefretimden daha büyük, merhametimin intikamımdan daha güçlü olmasını istiyordum.

givemeapaper.tumblr.com

İnsanların çok fazla seçimi olduğunda, sık sık yanlış kararlar veriyorlar.

*

Kaçırılan fırsatlar, kendini daima hatırlatır.

riwadanslalaine.tumblr.com

Ivy ve Bishop arasındaki replikler sürekli gülümsememe neden oldu.
Karakterlerimiz genç yaşta,evliler ama hareketleri gayet olgun.Bu mantıksız mı yoksa mantıklı mı karar veremedim ama hoşuma gittiği kesin.Salak karakterlere dayanamıyorum.En azından çiftimiz nerede nasıl davranacaklarını biliyorlar.


Son olarak kısa demek istediğim Kurucunun Kızı,kısa ve öz bir kitap.
Gördüğüm yorumlar serinin ikinci kitabı Devrimin Kızı'nın beğenilmediği yönünde ama ben o sondan sonra kitabın devamını getirmezsem ölürüm.Zaten kitap da elimde bulunuyor.Okuyunca yorumunu yine sizlerle paylaşacağım.

Sizi alıntılarla baş başa bırakıyorum.

Tüm gün evde oturup duvarlara bakmayacağımı biliyordum,delirirdim.


Nefretimizin gerçek derinliğini saklamak zorundaydım.

*

Öfkenin ya da ağzının sana hükmetmesine izin verme...

Puanım:
♥♥♥♥♡ 





You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe