Melez - Kitap

02:34

Tür: Fantastik
Goodreads Puanı: 4.15 (66328 oy)
Orijinal Adı: Half-Blood
Yayınevi: DEX
Çeviri: Bilge Zileli Alkım
Basım Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 340
"Üçlü seks yapalım falan demiyorum ki. Gizlice kafeteryaya gidelim,yiyecek,içecek bir şeyler alalım,sonra da film izleyelim,diyorum."
Kafamı yastıktan kaldırdım."Kahretsin, üçlü önermiyor musun? Hayatım bitti."
*
Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyu. İki Hematoi çocuğu Safkan sayılıyor ve tanrısal güçlere sahip oluyor. Hematoilerle ölümlülerin çocukları olan Melezlerde ise bu güçler yok. Bu melezlerin sadece iki seçeneği var: eğitimli birer Avcı olup iblis avlayabilir ya da Safkanların evlerinde kölelik yapabilirler.

Bir Melez olan Alexandria, yaşamını tuvalet temizleyerek geçirmek yerine tehlikeye atmaya razı ama bunu da yüzüne gözüne bulaştırabilir. Avcılık öğrencilerinin uyması gereken belli kurallar var. Alex'in bu kuralların hepsiyle başı dertte ama en fazla birinci kural onun için büyük sorun:

Safkanlarla Melezler arasında ilişki yasak.

Ne yazık ki Alex, Safkan Aiden'a çok fena âşık. Ancak bu aşk onun tek büyük sorunu değil; daha büyük bir sorun, okuldan mezun olana kadar hayatta kalmak ve bir Avcı olmak. Görevinde başarısızlığa uğrarsa ölümden ya da kölelikten de kötü bir son onu bekliyor: bir iblise dönüşmek ve Aiden'ın avı olmak.

Daha korkunç bir şey düşünülebilir mi?

Melez, Yunan Mitolojisine bambaşka bir bakış açısı kazandırıp dünyada büyük yankı uyandıran Melez Sözleşmeleri serisinin ilk kitabıdır.
*
"Biz de onun kıçını öpmüyorduk." Kaşlarını çattı, püreyi avuçlayıp kaldırırken.
Dudaklarımı büzdüm. "Bana hiç öyle görünmedi."
"Her neyse," Caleb bir ıslık öttürdü. "Yani, vay canına. Yirmi beş iblis öldürmüş. Dört elementin hepsini, artı beşincisini kontrol edebiliyor...Beşinci element, Alex. Evet, onun kıçını bütün gün öpebilirim."
"Bir daha bu kadar salakça bir şey söylersen seni uykunda boğarım."

Altın kaşları kalktı. "Küçük Alex, birlikte yatmamızı mı teklif ediyorsun?" 

O sonuca nasıl vardığına hayret etmiştim. Havluyu indirdim. "Ne? Hayır!" 

"Yatakta yanımda yatmadıkça beni nasıl boğabilirsin ki?" Pis pis güldü. "Bir düşün bakalım."
- O kadar kalın bir kitabı kim eğlence olsun diye okur ki?
- Kim kendi sesini duymak için konuşur ki?
- Bugün de tam günündesin anlaşılan.
-Vücudunun üst kısmını güçlendirmek için çalışman gerek, Alex. Motor gibi olan konuşma becerilerini değil.
Aiden bir anlığına gülümsedi. "İnsanlar sevdikleri uğruna akla gelmeyecek şeyler yaparlar Alex. "
*
Bu kitabı beğeneceğimi hiç düşünmemiştim.Birinci neden kitabın mitoloji üzerine kurulması.İkinci neden ise kitapta otorite kurmaya çalışan erkek karakterlerin olması ama söylemek zorundayım ki gerçekten beğendim.Alex durdurulabilir bir karakter değildi.Aiden ve Seth de üstüne iki saat yorum yapabileceğiniz kadar ukala tipler.Dediğim gibi çok tarzım olan bir kitap değildi yani benzer bir şey okumadım daha önce.O yüzden özgün mü değil mi bilemedim ama eğlenceli olduğu kesindi.Dümdüz ilerlemiyor.Alıntılardan anlayabilirsiniz,güzel ( 0:) ) diyaloglar geçiyor.

Tarafımı seçemedim.Aiden'ı da Seth'i de sevdim. *-*
Serinin devamında ne olur bilinmez.Bir hayli uzun...
Ben devam etmeyi düşünüyorum sizin de bir başlamanızı öneririm.
*

"Sana tekrar soruyorum nesin sen ?)
...
Başımı kaldırdım."biliyor musun, bunu bana soran ilk kişi değilsin. İblisin teki de sormuştu... Beni damgaladıktan hemen sonra."
Yüzünde meraklı bir ifade belirdi. "Belki de yanıtı bulmak için seni ısırmam gerekiyordur."

JENNIFER REYİİİS BU NEDİR YA
AHA KAPAK HARİKA
Arkadaşlar, arkadaşlarının aptallık yapmasına izin vermezlerdi.

Görüşmek üzere!


You Might Also Like

6 comments

  1. Aynı Alacakaranlık Efsanesi gibi gizemli.Merak ettim bu kitabı.Yakında filmi de çıkabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacakaranlık hiç okumadım ama evet,benzetiliyor. ☺

      Sil
  2. Bu seriyi çok gördüm ama almakla almamak arasında kaldım. Fantastik Harry Potter'dan sonra okudum diyemem. Ama denemek isterim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe