Dönüşüm - Kitap

09:43


Tür: Felsefi Roman
Goodreads Puanı: 3.77 (382.176 oy)
Orijinal Adı: Die Verwandlung
Yayınevi: Bendeki Venedik Yayınları ancak siz neredeyse her yerde bulabilirsiniz.
Çeviri: Bilemedim bunu editleyeceğim.
Basım Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 102


Franz Kafka'nın 1915'te yayımlanan Dönüşüm adlı öyküsü, yazarın, anlatım sanatının doruğuna ulaştığı bir eseridir. Küçük burjuva çevrelerindeki yozlaşmış aile ilişkilerini en ince ayrıntılarına kadar irdeleyen bu uzun öykü, aynı zamanda toplumun dayattığı, işlevini çoktan yitirmiş kalıplara bilinç düzeyinde başkaldıran bireyin tragedyasını çarpıcı bir biçimde dile getirir. 

Kitabın Değişim olarak bilinen adının gerçekte Dönüşüm olduğu, ifadesini Ahmet Cemal'in açıklamasında bulur: "Gregor Samsa'nın bir sabah kendini yatağında bir böcek olarak bulması, salt bir değişim değil fakat 'başkalaşım'dır O, insanlığını koruyarak bazı değişiklikler geçirmemiştir; artık farklı bir canlı türü olmuştur."

Bu açıklama, Kafka'nın eserini tanımlarken kullandığı ifadeyle de örtüşür: "Herkes, beraberinde taşıdığı bir parmaklığın ardında yaşıyor. Şimdi hayvanlarla ilgili bunca şey yazılmasının nedeni de bu. Özgür ve doğal bir yaşama duyulan özlemin ifadesi. Oysa insanlar için doğal yaşam, insanca yaşamdır. Ama bunu anlamıyorlar. Anlamak istemiyorlar. İnsan gibi yaşamak çok güç, o nedenle hiç olmazsa kurgusal düzeyde bundan kurtulma isteği var... Hayvana geri dönülüyor. Böylesi, insanca yaşamaktan çok daha kolay." 
(Tanıtım Bülteninden)

"Herkes beraberinde taşıdığı bir parmaklığın ardında yaşıyor."



"Erken kalkmak,"diye düşündü,"insanı bir hayli aptallaştırıyor. İnsan uykusunu iyi almalı.


...sürekli değişen, hiç kalıcı ve samimi olmayan insan ilişkileri.

Müzikten bu denli etkilendiğine göre, bir hayvan mıydı gerçekten?

*
İlk defa Franz Kafka okudum.Herkes muhteşem olduğundan bahsediyordu ve ben de beklentimi yükseltmiştim.Gerçekten beynimin yanmasını falan bekliyordum ama gizli mesajı hemen buldum eheheh.Tabii ki de anlatmak istediği daha derin anlamlar da olabilir.Gerçekten üstünde düşündüren okuması keyifli bir kısa hikaye.Kısa ama öz.

Tabii ki de Kafka'yı eleştirecek değilim,ben kitaplara sadece okur gözüyle bakabilirim.Okurken keyif aldım.Ayrıntılara girilmemiş ve akıcıydı.

Efsane olmuş yazarlardan ise olumlu düşünceler beklememeye karar verdim.Hayat sadece bize toz pembe sanırım dostlarım.

*
"Biraz daha uyusam bütün bu olanlardan kurtulabilir miyim?"
*
Alelacele koşup yaşama sığınmıyorsa insan, yaşamdan zevk alabilir mi?



"Biraz daha uyusam da tüm saçmalıkları unutsam mı acaba?" diye düşündü.
*
...duyulan tiksintiyi bastırıp sabretmek,yalnızca sabretmek aile yükümlülüğünün bir gereğiydi...


Bazı kapak örneklerini de sizlerle paylaşmış oldum.
Görüşmek üzere!







You Might Also Like

3 comments

  1. Okumadım ama her kitap sever okumalı bence. Benim de listemde.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Modern dünya edebiyatının ikonik ve özgün yazarlarından biri olan Franz Kafka‘nın romanlarını okumayı, gerek farklı bakış açıları edinmek gerek insan ilişkilerini çözümlemek açısından oldukça faydalı buluyorum. Yazarın, 1912 yılında yazdığı ‘’Dönüşüm’’ adlı romanını da bu hafta itibariyle bitirdim ve bu kitaptan derlediğim alıntıları okumanız için sizinle de paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/franz-kafkanin-donusum-romanindan-hafizama-kazinan-20-alinti/
    Kitabın en çarpıcı cümlesi, daha ilk satırda kendini gösteriyor.

    ‘’Gregor Samsa; bir sabah içini sıkan bunaltıcı düşler gördüğü uykusundan uyandığında, kendini devasa bir böceğe dönüşmüş olarak buldu.’’

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En yakın zamanda ziyaret edeceğim,sevgiler.

      Sil

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe