Komik Bir Hikaye - Kitap

05:53

 Daha önce burada,burada,burada ve burada görünen o kitap!
Tatatatam!
Tür: Roman
Goodreads Puanı: 4.14 (156.671 oy)
Orijinal Adı: It's Kind of a Funny Story
Yayınevi: Go Kitap
Çeviri: Ebru Sürmeli
Basım Yılı: 2016
Sayfa Sayısı: 448

New York şehri sakinlerinden on beş yaşındaki Craig Gilner hayatta başarılı olmaya kararlıdır. Bunun için de önce doğru liseye, sonra doğru üniversiteye, sonra da doğru işe girmelidir. Ama olaylar hiç de umduğu gibi gelişmez ve Manhattan'ın en zorlu liselerinden birine kabul edilmesiyle birlikte hayatı çekilmez bir hal alır. Depresyona giren Craig yemek yiyemez, uyuyamaz ve bir gece kendini öldürmeye karar verir. 

İntihar kararıyla birlikte acil servisin yolunu tutan Craig kendi isteğiyle psikiyatri kliniğine yatar ve seks bağımlısı travesti, makasla yüzünü kesen genç kız, yerçekiminden korkan çocuk gibi birbirinden ilginç karakterlerden oluşan hastaların arasına karışır. Craig burada, onu yiyip bitiren endişelerinin kaynağıyla yüzleşme fırsatı yakalayacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)


"Uyanmak istemedim. Uykudayken çok daha iyi vakit geçiriyordum. Kötü tabii. Uyanmak istememem yani. Tersten kabus görmek gibi, insan kabustan uyanıp rahatlar ya. Ben de kabusa uyanıyorum."



"Hakkımızdaki en önemli gerçeklerden bazıları tam ortasında söylemekten vazgeçtiklerimizdir. "



"İnsanlar sana iltifat ettiklerinde başın dertte demektir. Senden aynı başarıyı sürdürmeni beklerler."

"İyi misin, abi?"
Adım bu olsaymış keşke. Süper kahraman bile olabilirmişim: İyi Misin Abi.

Kitabı zaten sevmiştim ama"Yaşa,yaşa,yaşa" diyen Ned Vizzini'nin intihar ettiğini duyunca daha bir kalbime dokundu.Gerçekten çok güzeldi.Karakterlerin birbirinden bu kadar farklı olması ve yazarın onlara büyük bir özenle kusurlar yerleştirmesi kitabı daha çok ortaya çıkardı.Konuyu destekledi,baş karaktere bir çıkış yolu gösterdi.

Beni biraz üzse de sonunda umut ile doldurmuştu kendisi.Konusu çok karanlık olmasına rağmen gerçekten adının hakkını verdi ve depresyona sokmadan güzelce işledi o konuyu.

Oldukça akıcı,kendini okutan bir roman.Mutlaka okuyun.

Filmi de var.Hem de Emma Roberts oynuyor.En kısa zamanda izlemeyi düşünüyorum.(YGS bitsin de)

Düşler siz uyanıp onları gerçekleştirene kadar düş olarak kalır. (YGS'DEN ÖNCE GÜZEL BİR KAFA YAPTI BU ALINTI)

*
Değişimin gerçekleşmesini öyle çok istiyordum ki Beynimin kaymasını ve ait olduğu yarığa yerleşmesini; geçen sonbahardan evvel ki gibi orada dinlenmesini. Genç olduğum, kıvrak bir zekaya sahip olduğum; öğretmenlerimin muazzam bir gelecek vaadettiğimi söyledikleri ve gerçekten muazzam bir gelecek vaadettiğim; dünyanın beni heyecanlandırdığı ve kafam çalıştığı için sınıfta söz alıp konuştuğum eski günlere dönmeyi.



Gece oldu, gökyüzünün kıyısındaki ince griliği saymazsak. Ağaçlar yağmurla ağırlaştı. Apartmana yaklaşırken çiseyle ıslandım. İlkbaharda gün batımı olmuyordu. Eğilip zili çaldım, yıllar yılı kullanılmaktan üzeri yol yol olmuştu. Binanın en çok kullanılan ziliydi.


Kahvaltı yemek salonuna getirildi. Bahsi geçen omlet, daha çok bilimsel bir deneyi andırıyordu. Peynir eksikliği, yumurta olduğu iddia edilen nesnedeki esrarengiz deliklerle mi açıklanıyordu?


Görüşmek üzere!







You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe