Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor - Kitap

07:24

Tür: Realistik Kurgu
Goodreads Puanı: 4.35 (148035 oy)
Orijinal Adı: Aristotle and Dante Discovers the Secrets of the Universe
Yayınevi: April Yayınları
Çeviri: Çiçek Ağgez
Yayınlanma Yılı: 2012
Sayfa Sayısı: 376
“Kuşlar bize gökyüzüyle ilgili bir şeyler öğretmek için
varlar.”
“Buna mı inanıyorsun?”
“Evet.”
*
Gençlik insanın kendini keşfetmeye başladığı, büyülü bir çağdır. Abisi hapiste olan, içinde tanımlayamadığı bir öfke barındıran Aristo, bir gün havuzda Dante adında bir yaşıtıyla tanışır. Her ikisini de değiştiren, dönüştüren bir sürecin ilk adımıdır bu tanışma. Sonrasında hayat, kimlik, büyümek, “ışık kirliliği olmadan” yıldızları izler gibi bir arkadaşlığı tüm safl ığıyla sürdürmek onları birbirine yakınlaştıran esas bağ olur. Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor, korkmadan, çekinmeden, hayatını kendisi olarak gizlenmeden yaşamak isteyenler için yazılmış bir kitap. Daha önce başka yapıtlarıyla PEN/Faulkner ve American Book ödüllerini kazanan Benjamin Alire Sáenz, Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor ile Printz Honor Book, Stonewall, Pura Belpre ve Lambda Literary ödüllerinin de sahibi oldu. Aynı adlı serinin ilk kitabı olan Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor’u okuyanlar, bir anlamda kendi evrenlerinin sırlarını keşfediyor.
"Bazen babamın yaralı olduğunu düşünüyorum. Kalben. Zihnen. Baştan ayağa. "
"Şiirlerin insanlara benzediğini düşündüm. Bazı insanlarla daha baştan iyi anlaşıyordunuz. Bazılarını anlayamıyordunuz ve asla da anlamayacaktınız."
Annemle babam el ele tutuştular. Birisinin elini tutmanın nasıl hissettirdiğini merak ettim. Evrenin tüm gizemlerinin bazen birinin elinde bulunabileceğine emindim.

Merhaba! Babil Mekan'da oturup okumak için kısa bir kitap arıyordum ve rafta Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor'u buldum.O an bitiremesem de PDF indirmem farz olmuştu.Şu alıntıların güzelliğine bakar mısınız?Bunlar buz dağının sadece görünen kısmı.Çok güzel,umut dolu bir kitaptı.Aristo ve Dante'nin insanın içini ısıtan dostluğunu okumak çok zevkliydi.Üzücü kısımları da var ama olsun.Bugünlerde hangi kurgu kalbimizi kırmıyor ki (Once Upon a Time bugün final yaptı da ondan böyle konuşuyorum)?Bana ara ara Saksı Olmanın Faydaları'nı anımsattı ama mekanlar ve olaylar bakımından cidden alakası yok.2018'in favorilerine girdi.Hepinize şiddetle öneriyorum.
"Kimseyle konuşasım yoktu. Kendimle konuşasım vardı."
Görüşmek üzere!
If you want English translation add comment.

You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe