Olağanüstü Bir Gece - Kitap

23:43

Tür: Klasik
Goodreads Puanı: 4.11 (3925 oy)
Orijinal Adı: Phantastische Nacht
Yayınevi: Türkiye İş Bankası
Çeviri: İlknur İgan
Yayınlanma Yılı: 1922
Sayfa Sayısı: 69

Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.
*
Olağanüstü Bir Gece, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimin hikâyesidir. Sıradan bir Pazar gününü at yarışlarında geçirirken, belki de ilk kez burjuva ahlakından saparak "suç" işler. Böylece yeniden "hissetmeye" başladığını, kötücül ve ateşli hazları olan gerçek bir insan olduğunu fark eder. İçindeki haz dolu esrime, aynı günün akşamında onu gece âleminin son atıklarının arasına, "hayatın en dibindeki lağımlara" sürükleyecek, varış noktası ise ruhani bir uyanış olacaktır. 

"Eğer nasıl biri olduğumu bilseydiniz, şu anda beni selamlarken yüzünüzde gördüğüm o tatlı, dostane gülümse kim bilir nasıl donup kalırdı dudaklarınızın kıyısında!"

"Seni güzel yaratık, seni istiyorum."
Gülerek, sohbet ederek dalgalanan bir insan kalabalığının ortasında ben kendi kendimi arıyordum, içimdeki o yitik insanı arıyordum…
*
Tekrardan merhabalar! Bu sefer "aa kısa kitap" demeyip, kendimi duygu karmaşasından oluşan bir döneme sokmadan önce akıllılık yaptım.Kitabın konusu Zweig'ten gelen eserlerde alışık olduğumuz gibi kimlik arayışı ve yalnızlaşma üzerinden ilerliyor.Siz de bunu iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Kitap sadece  bir günü anlatıyor ama o yetmiş sayfa o kadar dolu dolu ki...
Kitaba başladığımda sıkılacağımı düşünmüştüm çünkü ben ruhsal tahlillerin yapıldığı kitaplarda genelde sıkılırım (dört Zweig okudu). Dümdüz giden bir olay örgüsü yok.Bu sizin için iyi bir şey mi kötü bir şey mi bilmiyorum.Ben sevdim.Bu seneki favorilerime girer.Siz de bir deneyin ama Zweig hiç okumadıysanız bunla başlamayın derim.
Birisi üzerime aniden bir tabanca çevirse yüreğim etrafımdaki bunca insanın yüreğinin bir avuç para için attığı kadar atmazdı.
If you want English translation add comment.
For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com

You Might Also Like

1 comments

  1. Merhabalar,

    Avusturyalı roman, tiyatro, biyografi yazarı Stefan Zweig’i ilk olarak ”Satranç” kitabıyla tanımıştım. ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romanını da dün itibariyle bitirdim. ”Olağanüstü Bir Gece”, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimini anlatmaktadır. Romanda beni en çok etkileyen cümle şu iki cümle olmuştu:

    -Kendisini bulmuş olan insan dünyada hiçbir şeyi kaybetmeyecektir. Kendi içindeki insanı kavramış olan insan ise bütün insanlığı anlayacaktır.

    -Ne var ki bu satırları zaten sadece kendim için yazacaktım ve kendime bile tam açıklayamadığım bir şeyleri başkaları için anlaşılır kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu.

    ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romandan altını çizdiğim, en sevdiğim yirmi alıntıyı okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/olaganustu-bir-gece-romanindan-muhtesem-20-alinti/

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe