Vadideki Zambak

03:54

 

Tür: Dünya Klasik
Goodreads Puanı: 3.72 (5574 oy)
Yayınlanma Yılı: 1835
Sayfa Sayısı: 328
Orijinal Adı: Le Lys dans la vallée
Mutluluk insanı gençleştiriyor. Ben de mutlu olmak istiyorum.
İnsanlık Komedyası’nın Töre İncelemesi ayağında Taşra Yaşamından Sahneler başlığı altında yer alan Vadideki Zambak 1836 yılında yayımlandı. Roman, gençlikten yetişkinliğe uzanan yolu, evli bir kadına duyduğu aşkla kateden Felix’in hikâyesini anlatıyor.
“Dakikalar, mutluluk getirmesi beklenen yüzyıllardır..”
*
“Kadınlar her zaman haklı çıkmak ister!”
*
"Durgun havalarda görülen, fırtınada da dalgaların etkisiyle parçalanıp kıyıya vuran şu deniz ürünleri gibi görkemli anılar gömülü ruhumun derinliklerinde."
----------
"Hayatta yalnız olan insanların bu dünyadan kopuk olduklarını düşünmeyin. Çok acı çeken insan, çok yaşamış demektir."
"Asil ruhlarda acılarını dile getirmelerini engelleyen bir utanç duygusu vardır, sevgi dolu bir merhametle kederlerinin derinliğini sevdikleri kişilerden gizlerler."
*

Bazen kendime, klasik kitapları seven biri miyim diye soruyorum. Çünkü zaman zaman çok sevdiğim klasik eserler oluyor. Ancak bu kitapta ne yazık ki sıkıntıdan bayıldım. Romantik bir insan da değilim, dolayısıyla aşk temasıyla dolu kitapları pek sevemiyorum. Edebi diline asla bir lafım yok; zaten ben kimim ki eleştireyim? Büyük ihtimalle önümüzdeki iki yılın sonunda tüm yazılarımı ChatGPT'ye yazdırıyor olacağım. Karakterler hiç ilginç gelmedi, travmaları oldukça sıradandı. Hele o zamanları düşündüğümde, "Ne olmuş yani, hiç farklı değilsiniz?" diye içimden geçirdim. Üzgün olduğumu söyleyerek yorumumu sonlandırıyorum.

*
Sevilmek, anlaşılmak en büyük mutluluktur...

Görüşmek üzere!


If you want an English translation of this article, add a comment.
For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com
Reklam ve işbirlikleri için : kcecem@gmail.com



You Might Also Like

1 comments

  1. Okumak istediğim bir kitap.Alıntılar çok güzel, teşekkürler:)

    YanıtlaSil

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe