Haziran 2024 Neler Yaptım ve Favorilerim

03:15

 Herkese merhaba!

Kitap

Oscar Wilde, daha önce hiç okumadım ve ırkçı biri olduğunu öğrenmek,özellikle de bu kitabı okuduktan sonra biraz rahatsız etti.Yine de daha detaylı araştırma yapmak ve doğru kaynakları okumak,değerlendirmek gerekir.Yazarı eserlerinden ayırmam gerektiğini sürekl kendime hatırlatıyorum çünkü başta bayıldığımız Rus edebiyatı zaten kadın düşmanlarından oluşuyor.Kitaba gelirsek, Mutlu Prens çeşitli fabllardan oluşuyor ve gerçekten değişik bir bakış açısıyla okuruna konuları aktarıyor.Biraz buruk.Basit bir dili var,zaten çocuklara da uygun.Yine de bence okumazsanız çok bir şey kaybetmeyeceğiniz bir kitap.
Goodreads'de 2022 Goodreads Choice Award adayı (Heartstopper Volume 4 kazandı...) Saga Volume 10 yine harika çizimlerini ve kendine has karakterlerini ortaya koydu. Bu sefer karakterlerimiz önceki ciltlerde yaşanmış ve dillendiremeyeceğim o elim olayla "başa çıkmaya" çalışıyorlar.Yazar gerçekten korkmadan yazıyor ve bir sonraki sayfayı,cildi,kitabı okutmak için bütün hünerlerini kullanıyor.Yeni hikayelerin gelişmesini, Hazel'ın büyüdüğünü görmek harika ama sanırım yavaş yavaş seri duygusallığından biraz ödün vermeye başlıyor.Daha çok bir geçiş cildine benziyor ama ben yine de çok zevk aldım.
Çok özür dileyerek ben bu serinin neden bu kadar abartıldığını anlamıyorum.Homofobik değilim öncelikle bunu belirteyim,sözlerim yanlış anlaşılmasın.Bütün kitap boyunca "bana göre" kayda değer hiçbir şey yaşanmıyor.Kitabın her yerinden "gay" fışkırıyor ve ben bunu gereksiz buluyorum.Yan bile olmayan karakterler gay olduklarını fark ediyor,10 arkadaşından 8'i gay.Neredeyse okura "ulan acaba" dedirtecek bir bombardımana maruz kalıyorsunuz.Bana göre bu karakterlerin tek özellikleri cinsel kimlikleri olmamalı.Yazarın, Nick ve Charlie'nin duygusal yanlarına,gerçek hayat problemlerine daha çok değinmesi gerektiğini düşünüyorum.Seri koskoca bir "trigger warning" silsilesi.Bu kadar kamu spotu gibi olmamalı.Yaz olay örgüsünü geç biz de tatlı tatlı okuyalım...

Vee Saga Volume 11,serinin çıkmış son kitabı.Yenisi 31 Temmuz'da çıkacak.Bu ciltte hikayeye olan ilginiz daha da artmaya başlıyor.Alana'nın düşünceleri beni şaşırtıyor ama çocukları için en iyisinin bu olduğunu düşünmesini ve sürekli nefretle yaşamayacağını fark etmesini anlıyorum.Petrichor'ı da okuyoruz,kendisi çok bayıldığım bir karakter değil ama kendini okutuyor.Squire ile ilgili şaşırtıcı şeyler de oluyor.Çoğu sayfada ağzımın açık kaldığını söyleyebilirim ama bence karakterler "bir şeyleri" çok iyi hallediyor.


Film

Every Day David Levithan'ın Her Gün kitabından uyarlanmış bir film.2017 yılında kitap ile ilgili yorumumu burada paylaşmıştım.Oyuncular arasında Angourie Rice (Örümcek Adam (2017-2021)),Justice Smith (Hayatın Kıyısında,Dedektif Pikachu,Jurassic World (2018,2022),Kağıttan Kentler,Sindirella (2021),Yıldırım Ailesi), Lucas Jade Zumann (Anne with an E,Sense 8), Maria Bello (Mumya (2008),5.Dalga,Woman King,Günah Şehri,Bay ve Bayan Smith,Beef,Explained), Owen Teague (Maymunlar Cehennemi (2024),O serisi,The Stand),Debby Ryan (16 Dilek,Asi Ses,Hızlı ve Öfkeli 10,Jessie,Insatiable,Zack ve Cody Güvertede,Barney ve Arkadaşları,Waverly Büyücüleri,So Random) ve Colin Ford (Düşler Bahçesi,Jack ve Fasulye Sırığı,Kubbenin Altında,Supernatural,Prenses Sofia,Dahmer,Captain Marvel,Hellboy II,Bride Wars,Smallville) bulunuyor.

The Week Of  çocuklarının düğünü için bir araya gelen iki babayı konu alıyor,ancak ço kdaha katmanlı bir film.Kritiklere aldanmayıp,bu filmi izlemelisiniz, ben gerçekten sevdim.Adam Sandler (Hayatım Yalan,50 İlk Öpücük,Click,Süper Baba,Pixels,Otel Transilvanya serisi,Murder Mystery,Zohan'a Bulaşma),Chris Rock (Madagaskar serisi,Arı Filmi,Madagaskar Penguenleri,Cadılar,Dr.Dolittle,Amsterdam,Zohan'a Bulaşma),Jake Lippmann,Jim Barone,Rachel Dratch (Hayatım Yalan,Waverly Büyücüleri,Click,MONK,Spider-Man (2023),Ugly Betty,Avatar (2005-2008)),Steve Buscemi (Rezervuar Köpekleri,Fargo,Otel Transilvanya serisi,Sevimli Canavarlar serisi,The Sopranos,Süper Baba,Canavar Ev,Ucuz Roman,Wednesday,Patron Bebek,Transformers (2024),9/11,Çılgın Çocuklar serisi,Büyük Balık) ve Allison Strong oyuncu kadrosunda bulunuyor.


Müzik

Bu ay yine güzel müzikler çıktı.



Alışveriş










Görüşmek üzere!














You Might Also Like

1 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe