Efsane Kitap Yorumu

06:45



Tür: Distopya.macera.genç-yetişkin
Goodreads Puanı: 4.19(211.625 oy)
Orijinal Adı: Legend
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çeviri: Sefa Emre İlikli
Basım Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 320
Seri:Efsane 1 


Efsane distopya türünde bir kitap ki  benim en sevdiğim tür olur.İki kişinin bakış açısından anlatılıyor.Böylece hem Day'in hem de June'un duygu ve düşüncelerini anlayabiliyoruz.


Gerçek, Efsane'ye dönüşecek

Bir zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nin batı kıyısı olarak bilinen yerde şimdi Cumhuriyet adında, komşularıyla sürekli savaşan bir ülke vardır. Cumhuriyet'in seçkin sınıfından gelen on beş yaşındaki üstün yetenekli June, askerî bir dehaya sahiptir. İtaatkâr, hırslı ve kendini ülkesine adamış bu genç kız onun uğruna her şeyi yapmaya hazırdır. Fakir bir aileden gelen on beş yaşındaki Day ise ülkenin en çok aranan suçlusu ve bir devlet düşmanıdır. Kendisi gibi asker olan ağabeyi Metias öldürülünce June, Day'in peşine düşer. İnandıkları şeyler uğruna savaşan bu iki gencin kesi?en yolları, onları Cumhuriyet'in karanlık sırlarına götürecektir.

"Efsane, söylendiği kadar iyi olmakla kalmıyor, bunu kesinlikle hak ediyor." 
-The New York Times-

"Bir 'efsane' doğuyor." 
-USA Today-

"Bilimkurgu ve aksiyonun heyecanlı bir karışımı... Bu kitap Açlık Oyunları hayranlarına okumaya değer bir şey verecek." 
-Voya-

"Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı, kıyamet sonrası dünyada geçen romantik bir gerilim… Efsane'yi elinizden düşüremeyecek ve kesinlikle unutamayacaksınız." 
-Kami Garcia-

"Farklı karakterleri, yüksek tansiyonu ve siyasi entrikalarla dolu ilgi çekici distopik bir dünya. Eğer Açlık Oyunları'nı beğendiyseniz bu kitaba bayılacaksınız." 
-Sarah Rees Brennan-
(Tanıtım Bülteninden)


Kitap macera dolu.Öyle ki daha bitirmeden arkadaşıma konusunu anlattım ve bayıldı. (Tabii ki benden sonra okudu ve serinin devamını almam için yalvardı.)Bir karakterin zeki olması yazarın zekasını da ortaya koyuyor.Karakterleri sevdim ama June'un bazı yerlerde kendini üstün gördüğünü düşünüyorum.Tamam ülkenin en zeki insanı olabilirsin (hııı pekii) ama birazcık mütevazilik fena olmaz mıydı? (Ya da tamam gayet övünülecek bir şeymiş!) 



Kitabın içinde ne yazık ki bolca ihanet var.Daha bir karakteri tanıyalı yirmi sayfa oldu diyelim.Yine de ona karşı bağlılık hissediyorsunuz istemsizce.Evet,kitap çoğu yerde beni üzdü.Hüzne boğuldum,şok oldum,sevindim.Kitap öyle güzel yazılmış ki hem bu duyguları bazen bir arada yaşıyor,ileride olacaklar için heyecanlanıyorsunuz.Fakat kitabın gidişatından hiçbir tahmin yürütemedim ben gerçekleşecek olaylar için.Burada yazar ters köşe yapıyor mu diyeyim,sürpriz yapıyor mu diyeyim bilemiyorum. Hepinize bu seriyi tavsiye ediyorum.Daha Deha ve Şampiyon'u okumadım ama yazarın tarzını sevdiğimden ,devamında serinin bozulmayacağını düşünüyor ve umuyorum. Deha ve Şampiyon'u okuduktan sonra da yorumum sizinle olacak.



Ayrıca iki karakterin de geçmişini anlatan Life Before Legend isminde bir kitap varmış.Türkçe'ye çevrilmemiş ama biraz baskı yaparsak Pegasus çevirir mi ha ne dersiniz?





Puanım:








You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe