Seçilmiş Kişi Kitap Yorumu

02:59

Bugün size ne yazık ki çok gecikmiş yorumumu yayınlayacağım.Kitabı okuyalı 3 ay oldu sanırım ama yine de yorumunu gireceğim.Bundan sonra da yorumlar hızlı hızlı gelecek.


Tür: Distopya Fantastik Çocuk
Goodreads Puanı: 4.12 (1.152.557 oy)
Orijinal Adı: The Giver
Yayınevi: Arkadaş Yayınevi
Çeviri: Esra Davutoğlu
Basım Yılı: 2003
Sayfa Sayısı: 176
Seri:Seçilmiş Kişi Dörtlemesi 1 


Bu kitabı bu kadar geç keşfettiğim için kızıyorum kendime öncelikle.Çünkü çocuk kitabı olarak basılmış ve çocukken okusaydım bana biraz daha fazla katkısı olabilirdi.Kitap gelecek zamanda bir ütopyada geçiyor.Distopya türünde ancak  biraz fantastiğe giriyor.


Sonra döndü ve onu yalnız başına, yüzü kalabalığa dönük ayakta dururken bırakarak, sahneden ayrıldı. Kalabalık aynı anda hep birlikte adını mırıldanmaya başladı.
"Jonas." İlk başta fısıldıyorlardı. Zorlukla duyuluyordu, sesleri bastırılmıştı. "Jonas, Jonas."
Sonra daha yüksek sesle ve hızla devam etti.
"JONAS. JONAS. JONAS."
Adının bir ağızdan söylenmesinden, Jonas, topluluğun kendisini ve yeni görevini benimsediğini, yeni bebek Caleb'e verdiği gibi kendisine de yaşam verdiğini biliyordu. Göğsü minnet ve gururla kabarmıştı.



Kitabı okurken sanırım sahip olduğum en küçük şeye bile şükrettim.Bize o kadar basit gelen şeylere ,insanlar muhtaçtı.Hem de farkında olmadan...Önemsemediğimiz o duygular,şikayet ettiğimiz her şey... Ayrıca Dünya'nın da tekrar ne kadar kötü bir yer olduğunu,acının hayatımızdan hiç çıkmayacağını öğrendim.

Kitabın filmi de var .İzledim,ama şimdi karşılaştırma gereği duymuyorum.Serinin devam kitapları Maviyi Toplamak,Mesajcı ve Oğul çıktı.Ancak kitap hakkında bilgileri okurken ilk kitapla pek alakalı olmadığını fark ettim.Yazar ilk kitabın ucunu çok açık bıraktığından sorularımı cevabını verir diye düşündüm.Kim bilir? Bunu okuyunca görürüm.Kitabın sonu gerçekten hiç tatmin edici değildi ki seri hakkında bir fikrim yokken ''Lois ölmüş herhalde!'' dedim.Kitap çerez tadında,pek ağır değil.Zaten büyük puntoyla yazılmış o yüzden en fazla iki günde okursunuz diye düşünüyor,kitabı tavsiye ediyorum.

Umarım karakterlere ne olduğunu görürüz...


Puanım:


You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe