Kızıl Yükseliş Kitap Yorumu

02:50

Şimdi üzücü bir kitap yorumuyla karşınızdayım :)
Kızıl Yükseliş çıktığı andan itibaren herkesin dilinde.Bunun en büyük nedeni ciltli versiyonunun fiyatı olsa da, kitabın büyük bir hayran kitlesi mevut.



Tür: Distopya-Bilim Kurgu
Goodreads Puanı: 4.20 (39.846 oy)
Orijinal Adı: Red Rising
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çeviri: Selim Yeniçeri
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 448
Seri:Kızıl Yükseliş Üçlemesi



Kitabın temeli bize çok da yabancı değil.Bir kast sistemi ve yine sisteme karşı bir başkaldırı baş rolde.Daha önce Uyumsuz ve Açlık Oyunları serilerinde de karşılaşmıştık.Ama ne yazık ki kitabın teması bana dilediğim tadı vermedi.

Ben dünyaları ateşe verecek kıvılcımım. Ben zincirleri kıracak çekicim. Ben halkımın ve esaret içinde yaşayan herkesin umuduyum. Çünkü biliyorum ki insan kendini köleleştiren adaletsizlikle özgürleşemez. Gelecekte, renk kodlarına göre sınıflara ayrılmış Toplum'un en alt sınıfını Kızıllar oluşturmaktadır. Diğer bütün Kızıllar gibi Darrow da, Mars'ı yeni nesiller için yaşanılır bir gezegen haline getirdikleri inancıyla günlerini madenlerde çalışarak geçirmektedir. Üstelik bunu severek ve isteyerek yapmakta, kanı ve teriyle çocuklarına daha iyi bir dünya bırakacağına inanmaktadır.

Ancak Kızıllar kandırılmıştır. Darrow, halkının yozlaşmış yönetici sınıfın kölesinden başka bir şey olmadığını keşfettiğinde adalet özlemi ve kaybettiği aşkının anısıyla hırslanır. İnsanlığın yeni nesil Altın hükümdarlarının güç için mücadele ettiği efsanevi Enstitü'ye sızmak için her şeyden vazgeçer. Hayatı ve medeniyetin geleceği pahasına en başarılı ve en vahşi Altınlarla rekabet etmek zorunda kalacak olan Darrow'un düşmanlarını yenmek için artık yapmayacağı şey yoktur… Bu, onlardan birine dönüşmek anlamına gelse bile.


Olaylar Mars'ta geçiyor ama ne yazık ki ben kitabı okurken Mars ortamını hissedemedim.Hayalime uymamış da olabilir.Kitabın ilk elli sayfasında falan karakterlerin cinsiyetlerini karıştırdım.İsimler pek alışılageldik olmadığı için karakterleri tanımakta da zorlandım.Kitabı sevemedim. :(


Kitabı beğenmeyen türümün tek örneği olabilirim ama bu tamamen benim tarzımla alakalı.Evet,distopya seviyorum ama kitapta bir orta çağ esintisi hissettim.İdam,savaşlar bunların örneği gibi.Konunun işlenişi tabii hoştu.Sinemaya da uyarlanacağı söylentilerini duydum.Ben ne yazık ki kitaptaki dehşeti beyaz perdede izlemeye hazır değilim.Once Upon a Time izlerken bile savaş sahnelerinden sıkılıyorum.Kitapta beğendiğim yönler tabii oldu.Karakterlerin özellikleri çok iyi aktarıldı.Ölüm Şarkısı da oyumu aldı.Duyduğum çoğu yorumda ''Okuduğum en iyi distopya'' dendiği için kitaba büyük bir beklentiyle başlayışım da beğenmememin nedenlerinden olabilir.

Seriye devam etmeyi düşünmüyorum ve ''bazılarınızdan'' kitabı beğenmediğim için özür diliyorum.



Puanım: ♥ ♥ ♡ ♡ ♡ 






You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe