Hiç Kimse Sıradan Değildir Kitap Yorumu

08:46


HKSD'i okuoku.com 'un imzalı kitap kampanyasını kaçırmamak için almıştım. İnanın ki hiç pişman olmadım.Kitap Hırsızı favori kitaplarımdan biri.Markus Zusak gibi bir yazarın elinin de bu kitaba değmiş olması gerçekten beni çok sevindiriyor.


"Neden ben?" diye sordum Tanrı'ya. Bir şey söylemedi.
Güldüm ve yıldızları izledim. Yaşamak güzeldi...
Hiç Kimse Sıradan Değildir.
-Markus Zusak-

"19 yaşındayım, taksi şoförüyüm. Sadece bu işe yarıyorum, bir de arkadaşlarımla kâğıt oynamaya. Başka hiçbir uğraşım, isteğim, hedefim yok. Bir ev arkadaşım var, adı Kapıcı. Kendisi aynı zamanda köpeğim olur ve karşılıklı kahve içmekten büyük keyif alırız. Kısacası sıradanlığın mihenk taşıyım ve bundan şikâyetçi değilim. Ama bir gün posta kutumda bulduğum iskambil kartının, çerçevedeki bu resmi değiştireceğini nereden bilebilirdim ki? "Hiç" oluşum, kimliği belirsiz birini rahatsız etmişe benziyor ve belli ki benimle oyun oynamak istiyor. Neden sorusunun cevabı aslında çok basit: umursamak için.
Peki o halde, oyuna hazırım!"

Dilde sadeliği kullanma yeteneğini başarılı bir şekilde ortaya koyan Markus Zusak, Hiç Kimse Sıradan Değildir adlı eğlenceli olduğu kadar düşündüren romanıyla, herkesin yapabileceklerinin ötesine geçebileceğini en sıradan insanlar üzerinden göstererek zekâsını gözler önüne seriyor.

"Zusak dilde abartıdan uzak duran, sadeliği kullanarak hayal dünyanıza girmeyi ustalıkla başaran bir yazar. Hiç Kimse Sıradan Değildir de bu yeteneğini ortaya koyan iyi bir örnek." 
-Time Magazine-

"Yalın ve akıcı bir dille anlatılan, güzel olduğu kadar etkileyici bir roman."
-Kirkus Reviews-

"Olağanüstü bir kitap. Mutlaka okunmalı."
-School Library Journal-
(Tanıtım Bülteninden)
Tür: Macera
Goodreads Puanı: 4.10 (77.721 oy)
Orijinal Adı: I am the Messenger
Yayınevi: Martı Yayınları
Çeviri: Selim Yeniçeri
Basım Yılı: 2002
Sayfa Sayısı: 464


Konusu ilgi çekici.Kitapta altı çizilesi bol cümle var.Başroldeki karakterimiz Ed'in düşünceleri bize çok iyi aktarılmış.Sorunları üstesinden gelme yeteneği insanı şaşırtıyor.Kitabın anlatım dili basit ve sürükleyici.Ama çerez tadında bir kitap demem haksızlık olur.Gerek Ed'in gerekse diğer karakterlerin dilleri esprili.Okurken insanı sıkmayacak derecede.



Sonu pek tatmin etmedi ama zaten oturup,üzerinde uzun uzun düşüneceğiniz bir kitap değil.Cümleler etkiliyor,evet ama kitap genel olarak üzerinizde bir etki bırakmıyor.


-O kadar olay arasında karakterimiz Ed'in sevdiği kişi hakkında harika düşünceleri de bize aktarılmış-







Puanım: ♥ ♥ ♥ ♡ ♡ 
Şimdi diyeceksiniz kitap hakkında kötü bir şey söylemedin.Neden 3 puan verdin?
Birincisi:evet güzel ama daha güzelleri var.
İkincisi:Çok beğendiğim kitaplara bazı eksiklikler yüzünden 4 puan veriyorum.Bu kitaba da 4 verseydim onlara ihanet ediyor gibi hissederdim :(





You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe