Oyun Ustası Kitap Yorumu

09:54

Tür: Distopya,bilim-kurgu

Goodreads Puanı: 3.85  (21.982 oy)

Orijinal Adı: The Eye of Minds

Yayınevi:Pegasus Yayınları

Çeviri: Selim Yeniçeri

Basım Yılı: 2013/2016 Türkiye

Sayfa Sayısı: 304




SanalAğ’a hoş geldiniz.

En çılgın hayallerinizin…

Ve en korkunç kâbuslarınızın ötesinde bir dünya.

Kim kurallara göre oynamak ister ki?

Gerçek dünyadan kaçarak geleceğin sanal dünyasına sığınan Michael, SanalAğ’da arkadaşları Bryson ve Sarah’yla oyunlar oynayıp Derin’e gireceği günü beklemektedir. Ve yakın zamanda şahit olduğu bir olay sonrasında arkadaşlarının desteğine her zamankinden çok ihtiyaç duymaktadır.

SanalAğ Güvenliği genç oyuncunun kapısını çaldığında, oyuncular arasında dehşet saçan terörist Kaine’i bulmak için onun korsanlık yeteneklerini kullanmak istedikleri ortaya çıkar. Bu uğurda arkadaşlarıyla Yol’a adım atan Michael, fiziksel ve zihinsel mücadeleler sonucunda çok fazla kayıp, acı ve yorgunluk yaşayacaktır. Üstelik attığı her adımda, kafasını kurcalayan soru daha da belirginleşecektir: Bu evrende kim gerçek insan, kim sadece bir koddan ibarettir?

Oyun başlasın.


İplere bağlanmış bir adam için bıçak bir nimetken, zincire vurulmuş bir adam için ölümdür.


"Pekala, Sadece... Gözümüzü dört açalım ve tetikte olalım."
"Gözümüzü dört mü açalım?" diye tekrarladı Michael, alayı bir tavirla. " Tetikte mi olalım? Ciddi misin?"
"Ne var?" 
Michael kısa bir kahkaya patlattı."Sherlock Holmes gibi konuşuyorsun. Bir büyüteç de çıkartacak mısın? Bir pipo?"
Sarah gülümsedi. "Hayatını kurtardığım için bana daha sonra teşekkür edebilirsin." 
"Endişelenme. Gözlerimi ve kulaklarımı açık tutacağım. Burnumla ne yapayım?"
"Kapa. Çeneni." 



Genelde birinci ağızdan anlatımı daha çok sevsem de James Dashner ne yazarsa okuyorum ve gerçekten keyif alıyorum.
Sanal alem hepimizin içinde bulunduğu bir yer ancak onlarınkı sanal ağ.Bizimkiyle bir ortak noktası var oyunda görüştükleri insanlar aslında gerçekten tanımadıkları sanal arkadaşlar.Bu durumda sanaldaki arkadaşlıklara değinilmiş gibi geldi ve gerçekten bu konuda güzel diyaloglar okudum.
Hayal gücünüzü zorlayan bir kitap o kadar fantastik olaylar vardı ki hayal ederken kararsız kaldığım oldu.Mekanları düşünemedim.Genelde okuyucular terimlerden hoşlanmamış,anlayamamışlar ama ilk 100 sayfadan sonra her şey yerli yerine oturuyor.
Kitabın sonunu anlamak için 2 defa okudum  ama değişikti ya tahmin edemezdim ben.

3.95/5


Pekala diye homurdandı  Michael. "Ama unutmayın, ya hepimiz birlikte geçeriz yada hiçbirimiz geçmeyiz. Geçit'e tek başımıza geçemeyiz, yoksa asla geri dönemeyebiliriz.
"Anlaştık," dedi Bryson. "Bir de öldürülmezsek nasıl olur? Kötü alışkanlıklar kazanıyoruz."
"İyi dedin," diye karşılık verdi Michael. "Ölmek en sevmediğim hobilerimden biri oldu."


Hikayesini bitirirken artık iyi olduğunu ve hepsinin geçmiş olmasını umduğunu söyledi.
"Seni yalancı dangalak," dedi Bryson. "Gerçek hayatta Sarah'yla evli olduğumuzu söylesem daha çok inanırsın."
"Ki değiliz," diye karşılık verdi Sarah. "Sadece netleştirmek istedim."

*

"Şüpheli değilim yüzünüzü takının," dedi. " Ve peşimden gelin."
"Dostum neden öyle söyledin ki?" diye sızlandı Bryson. "Şimdi her zamankinden daha suçlu görüneceğim.












You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe