Yaratık Avcısı

07:30

 




Tür: Korku Gerilim
Goodreads Puanı: 3.89 (17849 oy)
Yayınlanma Yılı: 2009
Sayfa Sayısı:389
Orijinal Adı: The Monstrumologist
"Ben de ölüyüm... İçim bomboş."
İşte bunlar sakladığım sırlar. İşte bu asla ihanet etmediğim güven. Ama o artık yok, doksan sene önce öldü, bana güvenen o kişi, tüm bu sırları uğruna sakladığım kişi. Beni kurtaran kişi... Ve beni lanetleyen kişi.

Will Henry'nin günlüğü böyle başlıyor. Will, alışılmadık bir uzmanlığa sahip bir doktorun evlatlığı ve asistanı: yaratık avcılığı.

Will, doktorla birlikte geçirdiği kısa süre içerisinde doktordan gelen gece yarısı çağrılarına ve bu tehlikeli işe alışmıştır. Ancak bir gün birisi bir kız cesedi ve kızı yiyen bir yaratık haberiyle geldiğinde Will'in yaşamı alt üst olur. Doktor, yavru bir Anthropophagus bulmuştur - göğsünde bulunan ağzıyla beslenen, kafası olmayan bir yaratık.

Üstelik bu, sayıları gittikçe artan türün habercisidir.
Şimdi Will ve doktor, çok geç olmadan dünyayı bu hızlı üreyen yaratıktan kurtarmak durumundadır.

Yepyeni, gotik bir seri! H.P. Lovecraft'ın ruhuyla çağdaş yazarların sürükleyici anlatım becerilerini bir araya getiren Rick Yancey, tüyler ürpertici bir hikâye anlatıyor.

    "Belki de insanların başındaki en büyük lanet de bu: Asla birbirimizi iyi tanıyamamak."
-
"Türümüz neden lanetli biliyor musun, Pellinore? Kendi yarattığımız kuralların her şeyden üstün olduğunu düşündüğümüz için."
-
"Bazı yalanlar mecburiyetten söylenir, aptallıktan değil."
-
"İncil'i en iyi şeytanın bildiği söylenir."
Bu kitaba verilen kötü puanların sadece içinde vıcık vıcık aşk olmadığı için verildiğine o kadar eminim ki.Ben çok zor kitap beğenirim ve tam puan çok nadir veririm.Ancak bu kitap kesinlikle kusursuz bir kitaptı.Öyle ki rüyamda bazı sahneleri gördüm,o kadar etkileyici bir anlatımı vardı.Kitabın konusu yaratıklar ve alt başlığı ise: Mideniz ne kadar sağlam? Yaratık Avcısı diye çevrilse de yaratık araştırmacısı gibi düşünmek daha doğru olur bence.İçlerinde oldukça mide bulandırıcı kısımların da olduğunu söylemeliyim.Ama alt başlıkta midemizi test eden o soru aslında o sahneler için sorulmamış.İşte tüylerimi diken diken eden,gözlerimi yaşlarla dolduran yer de bu oluyor.Bu sürprizi bozmak istemiyorum ve size sormak istiyorum: yaratılan en kötü varlıklar, bu insan yiyen yaratıklar mı?
"Bizler, babalarımızın hayatına dair bilgilerin üstüne yazıldığı birer yazıt gibiydik."
"Tüm oğullar babalarının yükünü taşımazlar mı zaten?"
"Hayır, Will Henry, bizim düşmanımız korku. İnsanın gözlerini kör eden, tüm mantığını devre dışı bırakan korku. Korku gerçekleri ve kanıtları örtbas eder, yanlış hipotezlerde bulunmamıza ve saçma sapan hükümlere varmamıza neden olur."

Görüşmek üzere!

If you want an English translation of this article, add a comment.
For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com





You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe