5.Dalga Kitap Yorumu

03:11


Tür: Bilimkurgu-Fantastik
Goodreads Puanı: 4.16(100.483 oy)
Orijinal Adı: The 5th Wave
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çeviri: Uğur Emre Yürük
Basım Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 464


Son zamanlarda bana en çok keyif veren kitabın yorumunu yapacağım şimdi.
Kitap uzaylıların işgal ettiği bir dünyada,müthiş bir cümleyle başlıyor.
Zaten yazarın dilinin ne kadar samimi olduğunu ilk sayfadan anlıyoruz.

1.Dalga Dünya Karanlığa Gömüldü
2.Dalga Sadece Şanslı Olanlar Kurtuldu
3.Dalga Sadece Şanssız Olanlar Sağ Kaldı
4.Dalga Tek Bir Kural Geçerliydi: Kimseye Güvenme
5.Dalga Artık Kimse Ne Olacağını Bilmiyor

Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!

Kitabın kurgusuna gerçekten hayran kaldım.Yazar öyle ince ince düşünmüş ki her şeyi bir sayfada ''Nasıl olur ? '' derken bir kaç bölüm sonrası 'Demek ondanmış.'' diyebileceğiniz şekilde yazmış.Aklınızdaki sorulara cevap alıyorsunuz ve yazar bunu önceki olayları unutturmadan yapıyor.Üstelik arada karakterimizin anılarından ,düşüncelerinden de bahsediyor ve yine de siz olaydan kopmuyorsunuz.Kitaba başlarken beklentim düşüktü ama kesinlikle çok beğendim.


Aslında uzaylılarla ilgili kitaplar pek hoşuma gitmiyordu . (Filmler de öyle -_-)
Ama bu kitap tam anlamıyla fikrimi değiştirdi hatta ''Alienated'' bile kitaplığımda şu anda.Kitap arka kapak yazısından,isminden çok fazla ipucu vermiyor sadece insanlığın yok oluşundan bahsedebilirsiniz ama inanın ki içerisinde onlarca duyguyu,hikayeyi barındırıyor.Kitap farklı karakterlerin bakış açısından anlatılıyor.Bir karakterden diğerine geçiş zor olmuyor.Karakterleri sevdim. (Onlar hakkında ipucu vermeyeceğim) Kitap çok akıcı ve sürükleyici.Sayfa sayısı çok olmasına,puntosunun küçük olmasına ve bölümler arasında geçişlerde  boşluk bırakılmamasına rağmen çok çabuk okunuyor.İkinci kitap ''Sonsuz Deniz'' çıktı.Onu da bu yaz okumayı ve yorumlamayı planlıyorum.


KÜÇÇÜK BİR NOT : 2016 'da kitabın filmi çıkacak. Cassie'yi Chloe Grace Moretz,Evan'ı Alex Roe,Ben'i ise Nick Robinson oynayacak. (Ben tam hayalimdeki gibi olmuş ♥-♥ )

Son olarak kitabın fragmanı 



Puanım:





You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe