Başlayanlar Kitap Yorumu

03:36

Başlayanlar-Sonlayanlar çok fazla okunduğunu gördüğüm bir seri değildi.Bu yüzden yorumumu duymak istersiniz diye düşündüm.Zaten Instagram'da da sormuştunuz.



Tür: Distopya,bilim-kurgu,fantastik

Goodreads Puanı: 3.92  (32.009 oy)

Orijinal Adı: Starters

Yayınevi:Dex Yayınları

Çeviri: Kadir Yiğit Us

Basım Yılı: 2012

Sayfa Sayısı: 348



''Vücudumun en sevdiğim yanı herhalde beynimdi. Kimse beyni etine dolgun diye şikayet etmezdi. Kimse beynine aman çok kısa, aman çok uzun, yok çok geniş , yok çok ince diye laf atmazdı. Veya çirkin de bulmazdı kimse. Ya çalışırdı beynin ya da çalışmazdı. Benimki ise gayet güzel çalışıyordu.''


Biyolojik Savaş, orta yaşlı insanları yok etti ve geriye sadece gençler ve yaşlılar kaldı. Yaşlılar, yani Sonlayanlar, hayatlarına devam ediyorlar. Esas sorun ise gençler, yani Başlayanlar. Anne babaları öldü, beş paraları yok ve açlar.

Onlar hayatta kalabilmek için her şeyi yapmaya hazırlar. Callie'nin tek umuduysa bir beden bankası. Burası, yeniden genç olmak isteyen Sonlayanlar'a, kiralama yoluyla genç bir beden veriyor. Callie de bedenini kiraya veriyor çünkü paraya ihtiyacı var, hasta kardeşine bakabilmek ve yaşamını devam ettirebilmek için.

Kiracısı ise, Callie'nin bedenini bir cinayet işlemek için kullanmanın peşinde. Callie sistemde çıkan bir hata sonucu birden kendi bedeninde uyanıyor ama kiracısı hala sisteme bağlı. Şimdi tek bedenin içinde iki kişi var, bir de önlenmesi gereken bir cinayet.

Başlayanlar, uzak bir gelecekte, çıldırmış bir dünyada zorlu bir yaşam mücadelesi. Bu soluk soluğa macera ve gizem dolu kurgu, bilimkurgu ve distopya sevenlerin hafızasına kazınacak.
Kapak alternatifi.Sanırım en güzeli bu.

"Aslında cerrahi operasyon yapsınlar diye gönüllü olmuştum. Hem de beynime."

Bu da korkunç bir versiyonu ×.×

Kitabın başından beri basit bir anlatım hakim ancak konu ve kurgu çok güzel.Her sayfada bir heyecan var.Her sayfada aklınıza bir soru takılıyor,olaylar karışıyor.Bu kitap sizi düşündürüyor,ağlatıyor,sevindiriyor,şaşırtıyor...
Distopyaları çok sevdiğimi tekrar söylüyorum ve bu kitaptaki dünya da bana göre çok başarılıydı.Cinayet ve distopik dünyanın yanı sıra ilişkiler hatta aile bağları bile ele alınmış.Sevmediğim tek yönü ise bu olayların arasındaki geçişlerin hızlı olmasıydı.Seriyi bitirdim ve ilk kitabı okurken aklımda oluşan bu düşüncede haklı olduğumu gördüm.Hatta final kitabı o kadar ince ki.Ne diyeyim tadı damağımda kaldı.Karakterlerin psikolojilerine daha çok değinilseydi,Callie daha fazla gözlem yapabilseydi tam puanlık bir kitap olabilirdi.

Callie'yi 5.Dalga'daki Cassie'ye biraz benzettim.Tyler de Sam olurdu.İsmini söylemesem daha iyi olacak arkadaşlar da....

Okuyun.

Bol bol şok olacağınız bir kitap.
''Çok Zekisin. Zekaya hayranlık duyarım.''

Başka bir kapak alternatifi.
Dex de sağolsun en güzelini seçmiş -,-


"Kapı görevlisi, beni beden bankasından içeri buyur ederken çok çalışıldığı belli bir gülümsemeyle karşıladı. Çok da yaşlı görünmüyordu adam, 110 yaşında ha vardı ha yoktu."
×

Ama prenses güzel kıyafetlerini ve at arabasını kaybedip, ömrünün sonuna dek çürümek üzere bir zindana kapatılmıştı bir kere. Peri masalı bitmişti. Hiçbir prens gidip de büyük babasını öldürmeye çalışan bir prensesin imdadına koşmazdı.


"Mavi ışıktan çıkan yayı gördüm, kızın bedenini deldi. Istırapla yüzünü buruşturdu, acıyla kıvrandı bedeni. Yürekleri dağlayan haykırışı CepŞok'un metalik bağırtısını bastırdı. Karnım kasıldı, bağırmamak için elimle ağzımı kapadım."

"Mutlu olalı o kadar çok zaman geçmişti ki. Hayatın sadece dudak parlatıcı, müzik ve aptal kız arkadaşlardan ibaret olduğu günlerden bu yana çok zaman geçmişti. Sınavlardan, ödevimi unutup unutmadığımdan daha büyük endişelerimin olmadığı günlerden bu yana çok zaman geçmişti. Şimdilik hedefim sadece güvende,özgür ve hayatta olmaktı."
×
"Evet, o halde en iyi arkadaşımsın, değil mi?" Ömür boyu arkadaş yemini için en küçük parmağını uzattı. 
Çocuk gibi hissettim ama ben de de parmağımı uzattım. Parmaklarımız birbirine dolandı ve ellerimizi sallayıp yemini tamamladık.


4/5

You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe