Karanlık Zihinler Kitap Yorumu

21:54

Okumayan bir ben kalmıştım.

Tür: Distopya,fantastik


Goodreads Puanı: 4.28  (76.538 oy)


Orijinal Adı: The Darkest Minds


Yayınevi:Parodi Yayınları


Çeviri: Handan Sağlanmak


Basım Yılı: 2014


Sayfa Sayısı: 576
''Kendimi çok yaşlı hissettim birden.Değil on altı,altmış,hatta yüz bile değil.Bin yaşında gibiydim sanki. Daha yaşlıydım,evet. Ama kırılgan değildim. Derin köklerim ve güçlü bedenimle Shenandoah Vadisi'ne bakan otoyolun kenarında dizili o yüce meşe ağaçları gibiydim.''
Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.
Aklınızın derinliklerinde gezinebilir, 
anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim. Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar
Ve kaçanlar... 

"Bu kitap, distopya okuyucuları için bir baş ucu kitabı olacaktır." 
- School Library Journal- 

"Bir solukta okuyacağınız KARANLIK ZİHİNLER'in sürükleyici anlatımı, kalbinizi durduracak bir finalle son buluyor. Öyle ki bu mükemmel üçlemenin ikinci kitabının çıkmasını her şeyden çok isteyeceksiniz." 
- Publishers Weekly-
"Neden yalan söylediğimi bilmiyorum. Sanırım gerçeğin kendisinden daha kolay olduğu için."
Kitabın kasvetli bir havası var.Yaşananlar pembe değil ama bu hava da hoşuma gitti mi pek emin değilim.Orta derecede bir beklentiyle başladım.Kötü bir yorumuna rastlamamışım.Bir giriş kitabı olduğu çok belliydi.Karakteri zamanla keşfetsek daha iyi olurdu diye düşünüyorum ama bu da yazarın tarzı.Böyle de güzeldi.Kitap zaten kalın ancak olaylar uzatılmamış.Hatta daha çok mekanı betimleseydi diye düşündüğúm kısımlar var ama ben de kafama göre hayal ettim bir şeyler.Yine de ne olduğunu bulamadığım eksik bir şeyler var belki karakterlere ısınamadım,belki de daha iyi kitaplar okuduğumu düşündüm,belki de okuduğum dönemde bir sıkıntı vardı...
Genel olarak sevdiğimi söyleyebilirim.Çok fazla spoiler vermemek için bazı tepkilerimi söylemeyeceğim ama son sayfalarda çok şaşıracaksınız.(Hatta şaşırdığım tek yer!)Okunabilir ve ben serinin daha da güzelleşeceğine inanıyorum.Seriye devam edeceğim ancak kendime kitap alma yasağı koydum devam kitaplarını ancak seneye alabilirim.☺

Hayal kurmak sonunda hayal kırıklığına, hayal kırıklığı da öyle kolayca atlatılamayan sıkıntılı bunalımlara yol açardı. Siyaha yem olmaktansa grinin sınırlarında kalmak daha iyiydi.

"Bir fabrikayı yok edebilirsin ama hemen ardından bir yenisini inşa ederler. Ancak yok edilen şey bir hayat olduğunda bunun geri dönüşü yoktur. O insanı geri getiremezsin."

×

"En karanlık zihinler,en beklenmedik yüzlerin arkasında gizlenme eğilimindedirler."
Hayatta kalmak ile savaşmak arasında bir seçim yapmam gerekti. Ben savaşmayı seçtim; çünkü savaş bir gereksinim değil, kaçınılmaz bir durumdu.

🌟🌟🌟🌟☆
4.21/5

You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe