Hiç ve Her Şey

08:48


Tür: Türk Şiiri
Goodreads Puanı: 2.57 (7 oy)
Yayınevi: Şule
Yayınlanma Yılı: 2019
Sayfa Sayısı: 61
Kimin günahının bahanesi yok?
*
Çivit kokulu bir çarşaf düşerken balkondan
Seyredilen beyaz perde
Çocuklar sallanıyor
Salıncak ipiyle yapılan sapanlar
Uçurtma ipiyle
Heeey dünya!
Bütün uçurtmalar tellerde
Bu sokakta çocuk oluyor kan
*
Bir kişilik yemek yapmak zor bilirim
Gidiverir insan kalabalık sofralara
Salatanın suyu için kavga edilen
Aşağılamıyorum geçmiş günlerimi
Çocukluk hevesimdi...

Gerçekten şiir okumayı bir türlü sevemeyen,ince ruhun i’si kendisinde bulunmayan odundan da öte bir insanım. Ancak benim bu saçma özelliğim yüzünden kitabı heba etmek istemiyorum ve düşüncelerimi oldukça objektif bir şekilde yazmaya çalışacağım. Bülent Özdemir Hiç ve Her Şey’i bana hediye ettiği için çok teşekkür ediyorum. Yarattığı dünyayı satırlara dökmüş. Tek seferde bitirebileceğiniz bir kitap ama onun yerine her gün bir şiir okumak daha etkileyici olabilir ve anlatılmak istenenler üstünde daha ayrıntılı düşünebilirsiniz belki. Hem de doyurucu olur. Şiir sevenlerin (ve benim aksine anlayabilenlerin) beğeneceğine eminim ama benim için sembolleri,benzetmeleri yerlerine koymak oldukça zor olabiliyor. Zamanla rastgele bir sayfa açıp tekrar okuyabileceğimi düşünüyorum.

*

"Kimse sevmez kopan saç telini
Kıl olur adı
Boncuk derler sonra kirlenmiş inciye."

*

"Renklerimi kaybedince çıktım sıradan
Beklemedim boyalarım yok diye."

"Toprak kesiyor sözümü
Tane tane tozlarını istiyor yağmurdan
Uzanıp yeryüzünün her yerine
Topluyor filizlerimi."

Görüşmek üzere!
If you want English translation, add a comment.
For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com

Referanslar:
Goodreads
We Heart It
1000Kitap
D&R

You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe