Kötü Günler Başlarken - Kitap

05:26

Tür: Absürd Kurgu
Goodreads Puanı: 3.87(268.443 oy)
Orijinal Adı: The Bad Beginning
Yayınevi: Doğan Egmont
Çeviri: Nurettin Elhüseyni
Basım Yılı: 2005
Sayfa Sayısı: 162

Sevgili Okur,

Elinde tuttuğun kitabın son derece sevimsiz olduğunu üzülerek söylemek zorundayım. Çünkü çok şanssız üç çocukla ilgili mutsuz bir öyküyü anlatıyor. Cana yakın ve akıllı çocuklar olmalarına karşın, Baudelaire kardeşler mutsuzluk ve üzüntü dolu bir yaşam sürüyorlar. Bu kitabın daha ilk sayfasında kumsalda oynadıkları ve korkunç haberi aldıkları andan başlayarak, bütün öykü boyunca felaketler onları kovalıyor. Talihsizliği çeken neredeyse birer mıknatıs oldukları bile söylenebilir.

Üç afacan sadece bu kısacık kitapta açgözlü ve iğrenç bir haydutla, bitli elbiselerle, feci bir yangınla, servetlerini çalmaya yönelik bir entrikayla ve kahvaltı niyetine verilen yulaf lapasıyla karşılaşıyorlar. Bu sevimsiz öyküleri yazıya dökmek benim için üzücü bir görev. Ama bu kitabı hemen elinden bırakmaktan ve daha mutlu bir kitap okumaktan seni alıkoyan hiçbir şey yok. En derin saygılarımla,
-Lemony Snicket-




Serinin 4.kitabını küçükken bir arkadaşım hediye etmişti.O zamanlar sanırım ikimizin de serilerden haberi yoktu.Ben de kitabı zevkle (hatta defalarca) okumuştum.Ne hikmetse de bir şeyler anlamıştım.Şu an ne hatırlıyorsun derseniz : hiçbir şey.Ama çok sevdiğimi düşündüm ki defalarca okumuşum.Genelde  re-read yapmayı sevmem.Yanılmamışım.Seriye başlamaya karar verdim ve bir çocuk kitabı olmasına rağmen bayıldım.Zaten arka kapağı okuyunca ne kadar farklı bir anlatıma sahip olduğu görülüyor.

Ama bu hikaye okuyan çocuğu depresyon sokabilir ☺
Şaka yapıyorum.Bunlar hayatın gerçekleri ne yazık ki.
Lemony Snicket bize ''Keyifli zaman geçirmek istersen elindeki kitabı bırak'' diyor ama bırakmak ne mümkün.
Keşke Doğan Egmont ciltli halini hala bassaydı da serinin devamını alabilseydim.Sahaflardan toplamak zorunda kalacağım.

Ya da dayanamam,bilemiyorum.

Bu arada serinin ilk üç kitabı filme alındı.İzlemek isterseniz ismi Talihsiz Serüvenler Dizisi.

Sunny çok tatlı değil mi ya.







You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe