Cress - Kitap

11:01

En sevdiğim 4.seriyi Ay Günlükleri ilan ediyorum ve Ay Günlükleri'nin en iyi kitabı olarak da Cress'i seçiyorum.



Tür: Fantastik
Goodreads Puanı: 4.47 (162.418 oy)
Orijinal Adı: Cress
Yayınevi: Artemis Yayınları
Çeviri: Beril Tüccarbaşıoğlu Uğur
Basım Yılı: 2015
Sayfa Sayısı: 560

Daha ufacık bir kız çocuğuyken, cadı onu ne kapısı ne de merdiveni olan bir uzay uydusuna hapsetti. Gelecekte bile, Kuleye Hapsedilen Genç Kızlar Var...

Cress, Cinder'ı Kraliçe Levana'nın hain planlarından haberdar etmek için her şeyi göze almıştı. Ancak ufak bir sorunu vardı. Çocukluğundan beri, hapsedildiği bir uyduda yaşıyordu ve ona eşlik eden tek şey internet bağlantılı ekranlardı. Elinde yalnızca bu ekranlar olunca, Cress'in de efsanevi bir hackera dönüşmesi kaçınılmazdı. 

Bütün Dünya; Cinder, Kaptan Thorne, Scarlet ve Wolf'un peşindeydi. Onlar ise Levana'nın planlarını altüst etmek için Cress'i esir tutulduğu uydudan kurtarmaya ant içmişti. Ancak bir şeyler ters gitti ve ekip üyeleri uzayın ortasında birbirlerini kaybetti. Kraliçe Levana ise hiçbir şeyin İmparator Kai ile düğününü engellemesine izin vermemeye, dolayısıyla Cinder'ın peşini bırakmamaya kararlıydı. 

Cress, Scarlet ve Cinder, Dünya'yı kurtarmaya gönüllü olmamıştı. Yine de Dünya'nın tek umudu Cress, Scarlet ve Cinder'dı.


Belki de kader diye bir şey yoktur. Belki kader dedikleri, bize sunulan imkanlar ve onlarla ne yaptığımızdır.



Sen benim için teksin, Scarlet. Hep öyle kalacaksın.


"Scarlet`a aşıksın değil mi?"
Wolf birden taş kesildi.Uçan araba saraya doğru yükselirken, "O benim alfam," diye mırıldandı kederle.
Alfa.
Cress öne eğilip dirseklerini dizlerine dayadı."Yıldızlar gibi mi?"
"Ne yıldızı?"
Cress birden utandı ama madem konuyu açmıştı, devam edecekti."Bir takımyıldızındaki en parlak yıldıza da alfa denir.Şey demek istediğini sandım.Yani Scarlet`ın senin en parlak yıldızın olduğunu."Ellerini kucağında kavuşturup başını çevirdi.Yüzü alev alev yanıyordu.Bu yaratık adam onun ne kadar uslanmaz bir romantik olduğunu anlayabilir miydi?
Wolf, Cress`in korktuğu gibi alayla sırıtmak yerine iç çekti,"Evet," dedi şehrin üzerinde doğan dolunaya bakarak."Aynen öyle."


 "Seni sandığından daha iyi tanıyorum, Kaptan Thorne. Bir kere zekisin. İkincisi cesursun. Düşüncelisin, iyi kalplisin ve..."
"Çekiciyim."
"Ve..."
"Karizmatik."
"Evet, karizmatik ve..."
"Yakışıklı."
Cress dudaklarını birbirine bastırıp öfkeyle baktı. Thorne muzipçe gülümsedi.
"Özür dilerim. Devam et lütfen."
"Ve biraz da kendini beğenmiş."

*
Şimdi ben bu alıntıları buraya yazdım.Fotoğrafları itinayla yerleştirdim.Bunları yaparken içimden hunharca ağlamak geldi.
Winter ile de tanıştım ama sanırım kendime en çok Cress'i yakın hissettim.Zeki,meraklı,cesur ve hafiften saf bir karakter.Birazcık (!) da hacker kendisi.

Uzun zamandır bir kitap için böyle hissetmemiştim hatta öyle ki  şu an sizlere aktarmakta zorluk çekiyorum.

Şöyle diyeyim.
Misafir geldi ve ben yine okudum.
Kitabımı unuttum pdf indirdim yine okudum.
Arada açıp sevdiğim kısımları tekrar okurum.
Bunu yapmaya devam ettikçe kitabı tekrar bitirmem mümkün çünkü her bir satırı muhteşem.Resmen samimiyet akıyor.

Spoiler vermemek için kendimi tutuyorum çünkü bazı sahneler var ki delirecektim.

Kitabı bitirir bitirmez Marissa'ya da bir mail attım.İçimdeki duygu patlamalarını anlattım ona.Cevap vermesini bekliyorum ne diyeyim.

Son olarak:
Hala ne duruyorsunuz?Okuyun.

Dip notçuk:
Geber Levana.

..."Poz vermekten hoşlanmıyormuş," diye mırıldandı Jacin dükkandan çıkarlarken. "Püf. Çok Aylısın."
Cinder yakıcı güneşte ona sert bir bakış fırlattı. "Ve çok azılı bir kanun kaçağı!"
*
...Jacin küçümseyici bir ifade takındı. "Bilmem farkında mısın ama senin gemi, önceliklerini şaşırdı."
"Iko. Benim adım, Iko. Bana gemi demeye devam edersen bir daha sıcak suyla duş alamazsın!"
"İstersen bunu bir kere daha düşün. Hoparlörleri bozarsam sen de bir daha böyle atıp tutamazsın."


Doğarken şimşekler çaktıran ve sonsuza dek alev alev yanın o destansı aşklardan birini yaşayacaklardı. Zamanın, mesafelerin ve hatta ölümün bile engelleyemeyeceği bir aşk. 
Çünkü Cress'in kahramanlar hakkında bildiği bir şey varsa, o da zor durumdaki bir kadına hiç dayanamadıklarıydı.
Ve Cress, kendisinden daha zor durumda bir kadın düşünemiyordu.

Aralarında iki tane ekran ve koskoca bir uzay boşluğu olsa da, Cress onunla sağlam bir bağı olduğunu hissedebiliyordu.



Görüşmek üzere!



You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe