Maviyi Toplamak - Kitap

02:05


Tür: Fantastik
Goodreads Puanı: 3.80 (124.089 oy)
Orijinal Adı: Gathering Blue
Yayınevi: Artemis Yayınları
Çeviri: Duygu Karadelen
Basım Yılı: 2005
Sayfa Sayısı: 208

Maviyi Toplamak, Lois Lowry’nin Newbery Medal ödülü alan “Yıldızları Saymak”, “Seçilmiş Kişi” ve “Mesajcı” adlı kitaplarından sonra, Arkadaş Gençlik dizisinden çıkan dördüncü kitabı. 
Şaşırtıcı bir orijinallikle Lowry, sanatın içinde barındırdığı gizem, insan hayatında anıların önemi ve sevginin vazgeçilmezliği hakkında derin sorular ortaya koyan bu heyecanlı öykü için canlı ve unutulmaz bir dünya resmeder. Öykünün kahramanı Kira, korkutucu ve belirsiz bir gelecekle karşı karşıyadır. Muhafızlar Konseyi tarafından yargılanmak için çağrıldığında Kira, hayatı için mücadele etmeye hazırlanır. Ancak beklenmedik bir biçimde Konsey’in Kira için bazı planları vardır. Hayatta kalmasını sağlayan neredeyse büyülü bir yetenekle kutsanan genç kız, yeni sorumluluklarla ve bildiği tek dünya içinde gizlenmiş birçok gizemle karşılaşır. Matt adındaki kimsesiz bir çocuğun ve köpeğinin yardımıyla Kira, en sonunda kayıp rengi -maviyi- yaratmasını sağlayacak olan bitkiye ulaşmak için bir yol bulur. Böylece kalbinin sesini dinleyerek geleceği şekillendirmeye cesaret eder. Gerçeği aramak için çıktığı bu yolculukta Kira, kendi hayatını ve dünyayı sonsuza kadar değiştirecek şeyler keşfeder. 
Maviyi Toplamak, insanı topluluk, yaratıcılık ve öğretilen değerler üzerinde düşünmeye teşvik ederken Lois Lowry bir kez daha okuyucuları son sayfayı bitirdikten çok sonra bile düşünmeye iten kışkırtıcı bir yolculuğa çıkarıyor. Sizi gizemlerle dolu bu serüvene davet ediyoruz.

Alternatif kapaklar:

"Acınla gurur duy." derdi annesi hep "hiç acı çekmeyenlerden daha güçlüsün sen."






Daha önce Seçilmiş Kişi'yi okumuş , yorumunu burada yazmıştım.
Maviyi Toplamak serinin ikinci kitabı olarak geçiyor ancak uzaktan yakından alakası yok.Alakayı ben kuramamış da olabilirim tam bilmiyorum.Konudan bahsetmek istemiyorum,arka kapaktan bir şeyler anlarsınız zaten.İsminin ve kapağının gizemini kendi başınıza çözmeniz daha eğlenceli olacaktır.

Şu iki kitapta fark ettim ki Lois ne yazarsa yazsın çıldırtan bir basitlikle yazıyor ama tokadı yüzüme çat çut vuruyor.

Tam seri gibi olmasa da ben devam etmeyi düşünüyorum çünkü dilini çok sevdim.Duyumlarıma göre bir sonraki kitap bazı tanıdık karakterlerden bahsediyor.Öyle olursa çok sevinirim.Oğul'da  -serinin son kitabı-  hepsi birleşse ne muhteşem olur ha!




*müthiş*






You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe