Steelheart - Kitap

01:27

ALINTILAR SPOILER OLABİLİR DİKKAT EDİN!
Tür: Fantastik
Goodreads Puanı: 4.16 (98.712oy)
Orijinal Adı: Steelheart
Yayınevi: DEX 
Çeviri: Taylan Taftaf
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 386

Dünyanın üstüne çöken felaketin gökyüzünde belirmesinin üzerinden on yıl geçmişti. Sıradan insanlar değişmeye başlamış, süperkahramanları andıran Epiklere dönüşmüşlerdi. Ama Epikler halkın dostu değildiler. O muhteşem yeteneklerini, güç için kullanıp insanları sömürüyorlardı.

Kimse Epiklerle savaşamazdı… Asiler hariç. Asiler bir grup sıradan insandı ve hayatlarını Epiklerin zayıf noktalarını bulup onları yok etmeye adamışlardı. David Asilere katılmak istiyordu. Çünkü Steelheart'ı istiyordu: yıllar önce babasını öldüren yenilmez Epik'i. Bunu uzun zamandır beklemiş, planlar yapmış, dünya üzerindeki tüm Epiklerle ilgili bilgi toplamıştı.

Şimdi harekete geçme zamanıydı. İntikam zamanı...

Brandon Sanderson yeni neslin en büyük fantastik yazarlarından biri olarak görülüyor. Tolkien'in mirasçısı Robert Jordan'ın Zaman Çarkı serisinin devamını yazması için Sanderson'ın seçilmesi yazarın tüm dünyada tanınmasını sağladı.

David Gemmell Legend Ödülleri'ne dört yılda altı kez aday gösterilen tek yazar olan Sanderson, 2011 ve 2012'de bu ödülün sahibi oldu. Romantic Times Reviewers ödülüne de iki kez sahip olan yazar, John W.

Campbell Award for Best New Writer ödülüne aday oldu ve New York Times Hardcover Fiction Best-Seller Listesi'nde altı kez yer aldı.

"Muhteşem bir kitap. Olağanüstü bir üslup. Süperkahramanlara yepyeni bir bakış. Başarılı bir dünya tasviri. Kesinlikle verdiğiniz zamana değecek."
-Patrick Rothfuss, Kralkatili Güncesi-
(Tanıtım Bülteninden)
*
Ölüm bu günlerde epey pahalıya geliyor.
Giyotinin bıçağı neden indi diye bakman gereken kişi cellat değildir.
Deneyene dek bir şeyden ne kadar hoşlanacağını bilemezsin.
''Bu şekilde düşünemeyiz,'' dedi Megan, iki kola ayrılan bir tünele vardığımızda. Soğuk gözlerle, öfkeyle bana baktı. ''Onlara merhamet gösteremeyiz. Çünkü bize merhamet göstermezler.''
*
''Biraz gücün var gibi, küçük Epik,'' diye devam etti Steelheart, salona saçılmış kemiklere bakarak. ''Bana bağlılığını kabul edeceğim. Ya bana itaat edersin ya da ölürsün.''


Steelheart gerçekten güzel bir kitaptı ancak beklentim daha yüksekti.Kitabın beklediğim gibi çıkmamasını bir kaç nedene bağlayabilirim.Brandon Sanderson daha ağır kitaplar yazmış,bu ise genç-yetişkin.Serinin giriş kitabı ki olayları anlamaya başladığınızda kitap bitiveriyor.İlk kısımlar "Newcago"yu tanıtma amacında olduğundan okurken pek yerimden zıplatamadı beni.Sürekli bir plan yapılıyor.Planın ne için olduğunu tahmin etmişsinizdir herhalde.
Yine de karakterleri sevdim.Bu kadar kararlı bir şekilde yolda ilerlemeleri çok güzel.Son sayfalar ise müthiş şaşırtıcı.Ben asla tahmin edemezdim ki sürprizin kaçmaması açısından güzel oldu bu.Sonuna gelene kadar teoriler üretmeye bayılıyorum ☺ 
Okumanızı tavsiye ederim.Devam etmeyi de düşünüyorum.Tanıştığıma memnun oldum Brandon Sanderson.


 
Megan, Fortuity'nin cesedini kaputun üzerinden çekerek, nabzını yokladı. ''Ölmüş,'' dedi. Ardından cesedin kafasına iki el daha ateş etti. ''Şimdi, iki kere ölü. Artık eminiz.''
*
Görüşmek üzere!

You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe