Kırılgan Şeyler - Kitap

01:11


Tür: Fantastik
Goodreads Puanı: 4.00 (53597 oy)
Yayınevi: İthaki Yayınları
Yayınlanma Yılı: 2006
Sayfa Sayısı: 432
"Senin kahraman olduğunu sanıyorlarsa yanılıyorlar, öldükten sonra Beowulf veya Perseus'ya da Rama olmayacaksın.
Kurallar tamamen değişti.
Tavla değil, satranç.
Satranç değil, Go.
Anladın mı?"
*
Yokyer, Amerikan Tanrıları ve Anansi Çocukları gibi romanlara imza atan Neil Gaiman, Kırılgan Şeyler'de bu kez öykü ve şiirleriyle çıkıyor karşımıza. 2007'de Locus ödülünü kazanan bu derlemede, "Zümrüt Dosya", "Kapanış Saati", "Güneş Kuşu" ve "Koltuğa Ekim Oturduğunda" gibi tek başlarına ödüllendirilmiş öykülerle birlikte bir Amerikan Tanrıları öyküsü olan "Vadinin Hükümdarı" da yer alıyor.

A. C. Doyle'dan Lovecraft'a, Ray Bradbury'den C. S. Lewis'e kadar uzanan bir çağrışım zincirinin görüldüğü bu metinlerde Gaiman, edebiyatın büyülü, fantastik ama hassas gerçekliğine yakından bakmaya davet ediyor bizi. Öykülerin, tıpkı hayallerimiz ve kalplerimiz gibi kırılgan şeyler olduklarını hatırlatıyor, özellikle de kâbuslardan ve gölgelerden doğan öykülerin…
(Tanıtım Bülteninden)
"Hayatım mı? Boş versene, hayatımı dinlemek istemezsin."
"Ondan nefret ediyorum, diye düşündü kadın ve duygularını kelimelere dökebilmek şaşırttı onu. İçinden defalarca ama defalarca söyledi: Ondan nefret ediyorum.
Sanki bir şarkıyı mırıldanıyordu."
"Kalbimi yedin,” diyorum ona.
"Sesimdeki hayal kırıklığını saklayamamak beni oldukça huzursuz ediyor.
“Evet, seni bu sayede mi görebiliyorum?” diyor."
*
Kırılgan Şeyler çok tuhaf bir kitap.Neil Gaiman'la tanışma kitabım olduğundan çok emin değilim hep böyle Tim Burtonumsu mu yazıyor.Her hikayede farklı bir mekan olutşuruyor ve bu mekanlar en az hikayeler kadar garip.Ancak anlatmak istedikleri çok derin ve hiçbir şey anlamadığınızu düşündüğünüzde bile aslında fark ediyorsunuz ki bir kavram kafanızda canlanmış.Kendi kendinize olayları gerçek hayatta yaşanan,görülen bir durumla bağdaştırıyorsunuz -ki hikayeler fantastik-,yani gerçek olan hatta olabilecek hiçbir olay yok.Aradan manzum şeklinde de hikayeler var.Ben şiir okumayı hiç sevmem ama bu manzumlar bir olay anlattığı için hoşuma gitti.Kesinlikle tavsiye ederim çünkü Kırılgan Şeyler okuduğum hiçbir kitaba benzemiyor.
*


''Sağlığınızı amatörlerin eline teslim etmeyin.''

Görüşmek üzere!

If you want English translation add comment.

For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com



You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe