Tozlu Rüyalar Kitapçısı - Kitap

04:04

Tür: Edebi Roman
Goodreads Puanı: 3.67 (17566 oy)
Yayınevi: Martı Yayınları
Yayınlanma Yılı: 2015
Sayfa Sayısı: 432
Orijinal Adı: The Bookseller

"Ya bizi mutlu eden işi yapsaydık?"
*
Beni rüyalar âleminde bırakma. Keşkelerin yanılsamasından beni çekip al. Buna hemen bir son ver. Beni hemen gerçeğe kavuştur ki sevmeyi tekrar öğrenebileyim…

Otuz sekiz yaşındaki Kitty Miller küçük bir dairede kedisiyle yaşamaktadır. Liseden beri en yakın arkadaşı olan Frieda'yla birlikte küçük bir kitabevi işleten Kitty'nin ailesi, arkadaşı ve kitabevi arasında geçen sıradan yaşamı bir gün başka bir yerde uyandığını fark etmesiyle allak bullak olur.

Daha önce hiç görmediği bu ev, onun evidir yine de. Başka bir dünyada, başka bir aileyle ve arkadaşlarla farklı bir yaşam… Hangi dünyanın gerçek, hangisinin rüya olduğunu bir türlü anlayamaz. Genç kadının gerçek hayatıyla hayali yaşamını sorgulaması arasında geçen bir süreç başlar. Bu iki dünya arasında bocalarken de travmalarıyla, acılarıyla ve geçmişiyle yüzleşmesi gerekir. Peki ya gerçeklerle yüzleşecek cesareti yoksa?

"Muhteşem bir ilk roman… Swanson kesinlikle övgüyü hak eden bir hikâyeye imza atmış."
-USA Today-

"Swanson, Kitty'nin ve Katharyn'in dünyasını öylesine ustalıkla yansıtmış ki kitabın sonuna dek hangisinin gerçek hayatın parçası olduğunu anlayamıyorsunuz."
-Publishers Weekly-

"Hikâyenin temelini oluşturan varlık/yokluk sorgulamaları ve gerçekle rüya arasında yaşanan bocalamaları okurken kendinize 'ben olsam ne yapardım?' sorusunu sormadan edemeyeceksiniz."
-Redbook Magazine-
"Güneşli bir günde güneş ne renkse benim odamda aynen o renkti."
"Zihnim, bastırmaya çalıştığım şeyleri yüzeye çıkarmayı seviyordu."
"Anlaşılan onlar için hoşlandığı bir kadının gülümsemesini görmek sert bir içkiden daha tesirliydi."
*
İlk sayfasından beri ilgi uyandıran, kurgunun içinden çıkmanıza izin vermeyen bir kitap Tozlu Rüyalar Kitapçısı. İçinde benim de çok hassas olduğum üzücü bir olaydan da bahsediyor ve duygusal yanımızı da ortaya çıkarmayı başarıyor.Üstelik 1962 yılında geçiyor.Sizi nostaljik bir havaya sokuyor.
Tek sorunu tahmin edilebilirliği. Ancak bu enteresan bir konuyu işlediği gerçeğini değiştirmiyor. Akıcı bir kitap arayanlar için şiddetle öneririm.


"Saçlarım beni çıldırtıyordu...Hayatım onlara şekil vermekle geçiyor diyebilirdim."
Görüşmek üzere!
If you want English translation, add a comment.
For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com


You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe