Küller

04:05

 

Tür: Fantastik
Goodreads Puanı: 3.93 (24419 oy)
Yayınlanma Yılı: 2011
Sayfa Sayısı: 368
Orijinal Adı: Ashes
"Mücadele ettiğin zaman, geçmişi değiştirebileceğini sanıyorsun, halbuki geçmiş çoktan ölüp gitti, külleri bile kalmadı."

Bir elektromanyetik darbe dalgası çakar gökyüzünde; tüm elektronik aygıtlar parçalanır, bilgisayarla çalışan tüm aletler yok olur ve milyarlarca insan o an, oracıkta ölür.

Hayatta kalan bir avuç insandan biri olan Alex, ölmüş ana babasına ve geçmişte kalan yaşamına veda eder. Çıktığı zorlu yolculukta, Afganistan'dan yeni dönmüş genç bir asker olan Tom ve büyükbabasını elektromanyetik darbede kaybetmiş olan sekiz yaşındaki Ellie ile karşılaşır.

Bu küçük grup ve hayatta kalan diğerleri için şimdi tüm mesele, yiyecek ve barına bulmak, kime güveneceklerini iyi bilmek, darbe sayesinde kazandıkları güçleri iyi kullanmak ve bir de kimin insan, kimin artık "değişmiş" ve bir zombiye dönüşmüş olduğunun ayırdına varmaktır.
"Sen yaşadığın sürece umut vardır," dedi Jess. "Umut, bir gün daha yaşayacağım ve bu bir lütuf, diyebilmektir."
-
"'İyiyim.' Yalanın daniskasıydı bu."
-
"Emirlere körü körüne itaat etmek, düşünceyi bırakmış bir insanın belirtisidir."
-
"Bazen neye ihtiyacın olduğunu bir şeyleri kaybetmeden bilemezsin."

Bu kitapta da mevcut olan elektromanyetik dalga olayı 5.Dalga’dan tanıdık geldi. Tabii ki sonuçları da benzerdi. Düşüncelerime gelirsek, ortalama seviyede bir kitaptı benim için Küller. Karakterlere çok bağlanmadım ama onlardan nefret etmedim de. Sinirlerimi bozan hareketleri çok yoktu. Ana karakterin yaşı dolayısıyla düşüncelerini ve eylemlerini sahte bulmadım. Dünyanın sonu konulu serileri okumayı seviyorum.Küller’de de ortam gerçekçiydi,okurken kolaylıkla panik olabiliyordunuz. Ayrıca bu kaotik ortamın içerisinde bir bilinmezlik de gizliydi. Zaten diken üstünde olan karakterlerimiz “başka” tehditlerin de korkusunu yaşıyordu. Sonuç olarak kötü değildi o sebeple seriye devam etmeyi düşünüyorum.

"Sessizlikte sözleri bıçak kadar keskindi.."

"Herkes 'Çok üzüldüm.' deyip duruyordu ama 'Üzüldüm.' demek aslında 'Oh be, benim başıma geleceğine seninkine gelsin.' demenin kibar şekliydi."

"Unutma, yanlış yaptığın için acı çekmektense doğruyu yaptığın için acı çekmek evladır."

Görüşmek üzere!

If you want an English translation of this article, add a comment.
For advertisement in my blog please mail kcecem@gmail.com
Reklam ve işbirlikleri için : kcecem@gmail.com





You Might Also Like

0 comments

çok tıklanan postlarım

Subscribe

Bumerang - Yazarkafe